Gå til innhold

Be om å bli strippet eller la vær??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til jordmor imorgen og har avtalt med henne at vi skal se etter modning / åpning! Har jeg det, lurer jeg litt på om jeg skal spørre om hun synes det er greit å strippe. Er fullgått 38 uker imorgen så er sånn sett innenfor termin.

Grunnen til at jeg ikke klarer å bestemme meg for om jeg vil spørre er at jeg ikke vil tvinge kroppen til å starte med noe den ikke er klar for og kanskje ende opp med bare masse maserier samtidig som jeg på en måte er klar for å bli ferdig! Aller helst vil jeg gjerne la naturen gå sin gang uten forstyrrelse fra meg!

Hva er hensikten egentlig med å strippe?? Er kroppen veldig klar vil vel strippingen kunne sette igang, men er det ellers andre gode grunner for å strippe? Stimulerer det til ytterligere modning som er til å holde ut eller bare til igangsettelse eller maserier?? Ble så usikker!

Noen med erfaring og evt. råd??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble strippet i uke 38 og det endte med ti timer med vonde masrier som ikke gjorde men nytte. Spurte ikke om å bli strippet men bare om å bli sjekket åpning på. Så jm strippet med det samme. Jeg hadde 2-3 cm åpning før hun gjorde det.

Skrevet

Nettopp det jeg frykter... Var våken i tre timer i natt og er helt gåen! Setter det igang idag har jeg null overskudd til å takle det som skal skje... Føler derfor mest for å droppe spm om stripping og heller ta en ekstra kontroll neste onsdag hvis det ikke er skjedd noe til da. Men sjansen er da stor egentlig for at for at nettene mine fortsetter slik de har gjort og at jeg neste uke er like utslitt!?!

Er definitivt klar for å ikke være gravid lenger!!!

Skrevet

Jeg ble strippet på sykehuset da jeg kom inn med regelmessige rier. Etterpå gjorde riene så vondt. Skal aldri i mitt liv gjøre det igjen. Vet ikke om fødselen gikk noe fortere heller. Det naturlige er nok det beste.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...