Mor til 2 snart 3❤️ Skrevet 15. mars 2011 #1 Skrevet 15. mars 2011 Forrige gang jeg ble gravid var jeg inne i et oppfølgingsopplegg så da fikk jeg automatisk legetime tidlig med blodprøver og tidlige ul, men denne gangen har vi klart å bli gravide uten hjelp og uten å prøve aktivt... så jeg husker overhodet ikke når jeg hadde mensen sist. Prøver å tenke tilbake, men det blir bare antagelser:p Aner derfor ikke når jeg skal bestille legetime. Hva er vanlig? Venter man til 10- 12 uker? på testen jeg tok sto det 3+ så da vet jeg at jeg er over 3 uker på vei:) Sikkert 4 også)
Blondie Skrevet 16. mars 2011 #2 Skrevet 16. mars 2011 hei. Gratulerer så masse :-) Jeg bestilte meg en time ganske tidlig jeg bare for å ta en prat og for å se at vi klarte å regne frem til hvor langt vi var på vei. syns du skal bestille en time jeg, da tar en blodprøve og sjekker hcg da har de sikkert noen tanker om hvor langt du er på vei :-) Lykke til :-)
Mor til 2 snart 3❤️ Skrevet 16. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 16. mars 2011 Tusen takk:) har ikke helt gått opp for meg enda, men kanskje etter en legetime og litt svar så blir det litt mer virkelig:) Skal ringe og bestille i dag..
Blondie Skrevet 16. mars 2011 #4 Skrevet 16. mars 2011 hehe jeg føler at det fortsatt ikke har gått opp for meg jeg. men det er vel fordi det ikke syns enda eller man merker noe levende inni der. kommer nok :-) hihi mye å glede oss til!
Mor til 2 snart 3❤️ Skrevet 16. mars 2011 Forfatter #5 Skrevet 16. mars 2011 Da er legetimen i boks!! Skal dit neste torsdag..åå gleder meg. Det har liksom ikke gått opp for meg heller får se om det blir mer virkelig etter legetimen.. Ja det er så mye å glede seg til..Jeg syns det var helt fantastisk å være gravid forrige svangerskap. Er det din første?
MK73 Skrevet 16. mars 2011 #6 Skrevet 16. mars 2011 Hei, du, og gratulerer! Den første kontrollen skal ihht standard for svangeskapsomsorg være når man er mellom 8 og 12 uker på vei. Hvis det er Clearblue-testen du har brukt, så viser den vel antall uker siden befruktning, gjør den ikke? I så fall er du sannsynligvis over 5 uker på vei :-)
Mor til 2 snart 3❤️ Skrevet 16. mars 2011 Forfatter #7 Skrevet 16. mars 2011 Hei:-) Takk for det!! Ja jeg tok en test med ukeindikator som viste 3+, men det betyr vel bare at jeg er over 3 uker på vei.. og jeg har ingen anelse om hvor mye mer jeg kan være så bestilte derfor en tidlig legetime for å få litt mer peiling:) Tror den regner fra befruktning og da legger man vel til 2 uker for å beregne seg fra første dag i forrige mens (som jeg ikke husker når var hehe). Er veldig spent på hva vi finner ut:)
♥sebastian3003♥ Skrevet 16. mars 2011 #8 Skrevet 16. mars 2011 Jeg skal på første legetime i neste uke. Er da 6+3.. Og får kanskje ultralyd.. gleder meg..
icaa Skrevet 19. mars 2011 #9 Skrevet 19. mars 2011 Det er vanlig med legetime frå uke 8-12, fordi det er ikkje nødvendig før. Når det står uke 3 på indikatoren trudde eg det var mors uker, og det vil sei at når man er 3 uker,er fosteret knapt blitt til noko. Det er jo tidspunktet for befruktninga om viser alder på foster.
TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 19. mars 2011 #10 Skrevet 19. mars 2011 Er som de andre sier her, ja; vanlig med første kontroll mellom uke 8 og 12 en gang... men det er egentlig veldig greit å ringe legen litt i god tid, gjerne når man har funnet ut at man er gravid. Fortell da hvor langt man tror man er på vei, også vil legen gi deg time på et passende tidspunkt -mest sannsynlig flere uker frem i tid. Når det gjelder graviditetstest med ukeindikator så regner den ut fosterets alder, du må altså legge til to uker for å finne den "riktige" terminen. Så når det sto 3+ på testen din vil det si at du er 5+ på vei, utifra de beregningene vi bruker. Gratulerer så masse med spiren i magen, forresten Lykke til videre med graviditeten
Gurine og gulla Skrevet 20. mars 2011 #11 Skrevet 20. mars 2011 Jeg skal på første legetime på tirsdag da er jeg 12 + 1.
Nuffy Skrevet 20. mars 2011 #12 Skrevet 20. mars 2011 Jeg skal ha første legetime 10+0. Har bestilt privat tidlig UL 12+1, så jeg tenkte det var greit å ha papirene klare til det. Vet ikke om det har noe å si, men greit å være på den "sikre siden":)
Bolla med 2 små <3 Skrevet 21. mars 2011 #13 Skrevet 21. mars 2011 Bestilte time med en gang jeg testet positivt, fordi jeg var usikker på terminen, men viste seg at jeg var 6 uker på vei Legen sa også at det var bra jeg var der såpass tidlig for de vil helst ta blodprøver og urinprøve rundt uke 8 for å se etter om jeg hadde alt jeg trengte
Romantic Skrevet 21. mars 2011 #15 Skrevet 21. mars 2011 Bestilte time med en gang jeg testa positivt hjemme. Leverte urin på legekontoret og fikk bekrefta. Kom inn samme dag, var da i ca uke 4(mors uke) fikk ny time til det jeg regner som mors uke 6 Tok også blodprøve, først og fremst fordi jeg har katt, og ville være sikker på om jeg var trygg for toxplasmose.
Lollo83 <3 Skrevet 21. mars 2011 #16 Skrevet 21. mars 2011 Jeg bestilte første legetime i dag =) Når jeg skal til legen er jeg 8+4. Vet ikke helt hva som skal skje da, men tror jeg vil sjekke meg for toxoplasmose jeg og, sånn som Romantic. Har katter jeg og..
Gjest Skrevet 21. mars 2011 #17 Skrevet 21. mars 2011 Jeg ringte legen når jeg hadde testet positivt to ganger. Ho ville ha meg inn tidlig siden det er min første, så jeg kunne få svar på ting jeg lurte på osv. Så jeg hadde første time allerede når jeg var 5+5. Eneste som er kjipt er er jo at jeg ikke skal til jordmor før i uke 16 og det er jo leeenge til. Men hvis jeg ønsker kan jeg ta en time til hos legen før det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå