Gå til innhold

Deres beste tips til en prinsesse- kake?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dattern min skal feire 4-års dagen nå snart, og jeg er på leting etter tips til en fin prinsesse-kake :) Har vurdert å lage en vanlig sjokoladekake, men vil jo gjerne at kaka skal være rosa... Har dere noen tips til meg?

Videoannonse
Annonse
Gjest splætt
Skrevet

Jeg har ikke laget denne selv, men tror jeg har sett noe lignende på bilde. I hvert fall er ideen å lage rosa smørkrem oppå kaka i stedet for sjokoladekrem. Så kan du ta fire iskjeks,sånne kjegleformede, rulle dem med rosa glasur eller melis eller noe og sette på hvert hjørne. Vips, så har du et prinsesseslott:) Litt rosa strøssel av ett eller annet slag er sikkert ikke noe minus.

Skrevet

Hei. Du kan jo bestille spiseligt bilde på www.helti100.no...

Lage sjokoladekake og ha et spiselig bilde oppå:)

Du kan også se på bloggen min om litt hvordan en kan gjøre det (enkelt)

www.mariahs-mariahs.blogspot.com

Skrevet

Jeg har prøvd denne en gang: http://www.freiahjemmekonditori.no/?id=41&type=Recipe#occations_8

Den fikk et fint utseende, men synes egentlig ikke den smakte så godt. Særlig ikke tårnene av kjøperullekake.

Men bildet kan jo fint brukes som inspirasjon. Gå inn på www.detsoteliv.no og søk opp en kake som heter jordbærsauskake. Det er en kjempegod og prinsesserosa kake jeg har prøvd flere ganger. Mitt forslag er å lage denne jordbærsauskaka som utgangspunkt og så lage et prinsesseslott av den. Men jeg ville ikke brukt kjøperullekaker som tårn, for de smaker ikke så godt. Kjøp iskjeks og bygg opp et slott som du pynter med nonstop, sølvperler (kakepynt), kakestrø og forskjellig godteri. Har tenkt til å gjøre det selv neste gang det er jentebursdag.

Skrevet

http://www.howdini.com/howdini-video-7094674.html

Denne damen lager mange kaker som ser kule ut, du kan jo bruke den basen du liker, f.eks en sjokoladekake. Bare bruke slottet som inspirasjon, er jo ikke så vanskelig når man får slik prikk-til-prikk forklaring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...