Gå til innhold

Slanking uke 11 =P

moota m storebror&lillebror

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja da var ny uke og nye mål på gang =)

Var på vekta idag, minus 1 kg siden sist uke. Det er fremgang og det er herlig å se på vekta det jeg merker på klærne. Men det blir vel lenge til neste gang jeg ser nedgang der da hehe =P

Så nå er jeg 89,7 og dermed har jeg passert 10 kg igjen og jeg er såå glad. Passer også en del klær som jeg virkelig ikke har passet på lenge lenge, flere år faktisk, som jeg ikke en gang hadde drømt om å komme oppi på lenge. (dette er jo nettopp fordi jeg trener og kroppen minsker uten at kiloene følger etter.)

Stå på jenter, det går mot sommer og gjett om vi blir smukke =D =D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Supert, moota!

Eg er ikkje så optimistisk, snikveiinga i går såg ikkje bra ut. Men eg trente både i går og i dag (hard økt i dag), samt ein liten halvtime på fredag og lett trening onsdag. Så eg har i det minste fått trent, og merkar det på klærne. Har vore "innesperra" på dagtid med sjukt barn i to veker, og fekk kommentar i går frå to forskjellige (som eg ikkje har sett på 2-3 veker) om at no *måtte* eg no ha tatt av mykje, for det var kjempetydeleg. Det gjer godt å høyre :o)

Skal veie meg i morgon tidleg, spennande.

Eg er forresten heilt fascinert over kor mykje ein kan forbrenne i løpet av eit par timars trening. På senteret "mitt" loggar eg meg inn og alt eg gjer blir registrert og kaloriforbruket blir rekna ut i forhold til vekta mi, samt varighet og intensitet på aktivitetene eg held på med.

I dag forbrente eg ca 900 kcal:

* 100 kcal på 15 min rein styketrening

* 130 kcal på 20 min sykling

* 170 kcal på 20 min tredemølle

* 500 kcal på 40 min kombinert styrke og utholdenhet (sirkeltrening) med HØG intensitet. Trudde eg skulle krepere (men det var litt godt og :D)

Eg er så glad, så glad for at eg meldte meg inn på treningssenter, og eg er så glad for at eg har veninner å trene med. Eg er så glad for at eg synest det er kjekt å trene (når eg først kjem i gang) og eg er så glad for den deilige, slappe følelsen i kroppen etter ei treningsøkt. Herleg!!

(Så spørs det om eg er like positiv i morgon når vekta ikkje vil vere ven med meg :P)

Skrevet

heia. jeg er så glad så glad.. ned 1.5 kg denne uken:) Håper det fortsetter neste uke, jeg blir iallefall veldig motivert og klar til og fortsette nedover. Jeg har maaange kg igjen, men hvert kg ned er jo en seier!!

Jeg trimmer bra nå, skal bli bedre men kan ikke gå fra ingenting til maraton løper heller, det må vi jo bare innse!! Så jeg kjenner formen stiger og energien følger med, og våren kommer snart.. herlig tid:)

DU kjære Ranveig!!!!!!????? Håper virkelig du spiser nok når du trimmer så mye!! Viktig å få i seg nok næring når en skal ned i vekt, og særlig når en trimmer så mye. Ellers går kroppen i sparebluss og en går ikke så lett ned og brenner på muskelmasse..

Lykke til med veiing i morgen:)

Moota!!!! Kjempebra og gå ned 1 kg. Er helt perfekt med 1 kg i uka!! Er det jeg har som mål nå framover, da vil det gå godt på vei nedover:))

Mitt tips for uka!!

Ta møllers dobbel, eller omega 3 da. Leste idag at omega 3 sammen med lett fysisk aktivitet hadde veldig gunstig virkning når en slanket seg og en gikk raskere ned i vekt.. Verd og prøve tenker jeg:))

DRIKK VANN DRIKK VANN DRIKK VANN!!!

Spis fisk:)

Skrevet

Takk for omtanke, men kalorinivået mitt er nok på INGEN måte for lavt :D Og snittet for ei veke blir vel på rundt 1500 kcal forbrent på trening, og Grete Roede anbefaler minst 200 kcal/dag. Så det er nok ganske passe tenker eg.

Eg trur vekta mi (altså ikkje det eg VEIER, men det eg veier meg PÅ) er litt ustabil. Har kjøpt nytt batteri i dag, så satsar på å få den i sving igjen.

Uansett, når eg velger og vrakar mellom all informasjonen vekta gav meg i morges, så virkar det mest sannsynlege at det skulle vere 92,5.

Forrige veke: 92,3

I dag: 92,5

Opp: 0,2 kg

Er no veldig usikker på kor lenge vekta mi har vore snodig, ganske sannsynleg om den viste feil forrige veke (ned 1,7). Uansett er det ikkje så nøye. Eg kjenner på kleda at det går rett veg, og eg nyter å kjenne at eg allerede orkar å gå litt fortare og sykle med litt meir motstand :o)

Skrevet

Idag må jeg bekjenne mine synder =O

Igår fikk jeg tlf fra bhg om at minsten var syk. Jeg hentet han midt på dagen og vi tok en tur på ikea, skulle bare ha 2 hyller og han ville være med. Han ville ha is og fikk 2 sånne små soft is på ikea. Jeg spiste 1 is og 1 kanelsnurr. Det positive her må være at jeg ikke spiste flere boller, for de var perfekte, de var såå enormt ekstremt, ja vanvittig gode =P

Etterpå dro vi til butikken hvor han skulle ha smågodt og gulrotkake. Ikke for å skylde på han, hadde jo veldig lyst på jeg også, og han pleier aldri å få alt han peker på altså, men vi skeide ut igår da =O

Så igår spiste jeg altså soft is, kanelsnurr, 2 stk med gulrotkake, litt små godt og middag (risgrøt) kort tid etterpå =O

Uff og huff for en dag. Det aller verste er at resten av kaka ligger i kjøleskapet og roooper på meg nå =/

Skrevet

Ranveig.. Vekta mi og er rar. Står jeg litt lent bakover på den, med tyngden på helene blir jeg lettere enn om jeg står litt framoverbøyd, jeg må stå helt rett opp ned midt på midten. Da tror jeg den blir mer rett enn ellers. Så er ikke fornøyd med den som skulle være SSÅÅÅÅ god.. Men som du sier... man kjenner jo på klærne at det går den rette veien..

Moota.. Jeg må bare spørre.. Men hva feilte det lillebror siden han var syk og ikke kunne gå i b.hagen, men frisk nok til å gå på Ikea? Blir så nysgjerrig..

Flott du bekjenner dine synder skriftlig til oss, da blir de mer virkelige, og en ser svart på hvitt hvor mye som en faktisk klarer å spise i løpet av en dag.. Hvor mye annet spiste du den dagen? Av gode, sunne ting? Er ofte mitt problem at hvis jeg først er usunn så spiser jeg liksom usunt hele dagen, og det går på bekostning mot vanlig mat, noe som gjør at jeg ikke får i meg nok eller noe næring i det hele tatt den dagen og blir egntlig bare uvell av alt sukker og fett jeg har klart å stappa i meg..

Nå har jeg akkurat hatt lørdagsgodtet mitt.. Spist mindre snop enn vanlig, men føler meg like mett. Har vært flinkere idag til å spise vanlig mat fram til kvelden.. Andre lørdager har jeg liksom spist usunt fra frokost.. Idag har jeg hatt frukt, masse grønt og sunn mat. Men kost meg med snop nå ikveld. Må være lov en kveld i uka.. Og den holder jeg på selv i de ukene hvor det har vært forening, bursdag eller annet..

Jeg trimmer bedre nå enn før.. Og gleder meg til våren kommer enda bedre fram og jeg kanskje klarer å løpe litt lenger enn jeg gjør nå.. Og ikke føle rumpa henger i bakken når jeg løper (jogger) hehe..

Men nå ble dette litt veeeel langt hehe..Ha en fortsatt fin helg. Bruk søndagen til å være i aktivitet hele dagen!! Herlig med søndager. Kan kombinere familietid med å være fysisk aktive hele familien. Det har vi planer om!!

God stå-på klem

fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...