Gå til innhold

Min mann vil ikke sterilisere seg, what to do?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg vet jeg kan sterilisere meg, men det er et mye større inngrep å sterilisere en kvinne, og dessuten nesten dobbelt så dyrt.. Jeg har også veldig liten lyst til å legges i narkose, uten at jeg virkelig må.. Har hatt 3 narkoser tidligere, og tåler det dårlig, blir kjempedårlig etterpå.

Jeg har vanskeligheter med tanken på å sette inn spiral, vil ikke ha slike fremmedlegemer inne i meg, og snart er jeg for gammel til å gå på pillen. I tillegg er jeg sterkt imot å få flere barn, har to barn nå, og det er nok for meg.

Argumentene til mannen min er heller dårlige; han er redd for å miste potensen og sexlysten ( hvilket er en myte), og så sier han at han er jo bare 31 år... Men, så sier han i neste øyeblikk at han har fått de barna han ønsker, at det holder med to barn. Hm, han er en hard nøtt å knekke!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kian ikke tvinge han til å sterilisere seg. det er hans kropp og hans valg.

hva med psprøyte?

Skrevet

du kan ikke tvinge din mann til dette. om du ikke vil bruke annen prevansjon så får du la vær å ha sex.

la mannen din bestemme dette selv uten å presse han til noe.

vil du sterilisere noen så gjør det selv.

Skrevet

Du kan da ikke tvinge han til å sterilisere seg.....

dere vet jo aldri om dere er sammen resten av livet og hva om dere ikke er det om han finner seg en ny og vil ha barn med????

Vist du prøver å få han til å gjøre det pga du ikke vil gå på noe pervansjon så vil eg si det er egoistisk fra din side....

Skrevet

Kondom. Bruk prevensjon, få flere barn eller slutt med sex.

Skrevet

Vet jo at jeg ikke kan tvinge ham, og det vil jeg ikke heller.. Er ikke P-sprøyte for de under 35 også da?

Skrevet

Det kan du faktisk ikke bestemme over. Det er hans kropp. Jeg hadde aldri i livet sterilisert meg som 31 åring og hadde tatt det rimlig ille opp om mannen min hadde "krevet det". Steriliser deg selv.

Skrevet

Du får enten nekte ham sex da, eller bruke andre former for prevensjon.

Noen menn tror faktisk seriøst at de mister potensen eller sexlysten, skaff ham masse informasjon om inngrepet slik at han selv kan se at det er et lite inngrep med få bivirkninger.

I tillegg er det lettere å reversere for menn. Det er nok mange menn også som tenker at de kanskje en vakker dag finner seg en ny yngre dame som gjerne vil ha barn.

Skrevet

Helt enig med mannen din jeg.

Skrevet

Ikke ha sex, støtter deg. Lite inngrep for mannen.

Skrevet

Snodig at alle automatisk tror jeg har tenkt å tvinge min mann til kastrering, hehe.. Enda jeg ikke har sagt noe om det.. Poenget mitt er vel, at han ønsker heller ikke flere barn med meg, eller i det hele tatt, så da kan han vel like godt sterilisere seg... Hvor står det at det alltid er kvinnen som skal ordne all prevensjon til evig tid da?

Skrevet

Han vil ikke ta ansvar for prevansjon, du vil ikke bruke prevansjon, ingen vil ha barn => ingen sex.

Skrevet

Hans kropp så han må få velge selv om han vil ha ingrepet eller ikke.

31 er ganske ungt også da, om dere går fra hverandre så kan det jo hende han vil ha flere barn med ny partner selv om du er sikker på at du er ferdig med dine.

Skrevet

Jeg har en diskusjon gående med min mann! Hvor jeg forklarer ham at etter 3 forferdelige svangerskap, hvorpå det siste var han som virkelig ville jeg skulle ha og 2 harde fødsler med store rifter, og det 3 planlagt KS på grunn av de 2 forrige, så synes jeg faktisk ikke synd på ham når han ikke vil sterilisere seg.

For han vil at jeg skal gjøre det, på grunn av at han tror det blir vondt...

Ikke vil han bruke kondom heller. Og jeg tåler dårlig prevansjon.

Skrevet

Hvor gammel er du?

Jeg er 41 år og bruker p-piller,legen min har ikke sagt jeg er for gammel.

Skrevet

Synes du får mange tullete svar, ser ikke noe om at du ønsker å tvinge mannen din.

Jeg ville sagt til ham at jeg nå hadde tatt meg av prevensjonen lenge nok, så nå var det hans tur. Så dersom han ikke ønsker å sterilisere seg, så får han bruke kondom. Enkelt og greit. Som du skriver: hvorfor er det kvinnen som alltid skal ta seg av prevensjonen?

Skal heller ikke se bort i fra at han blir såpass lei kondombruk at han selv skaffer seg litt mer fakta om sterilisering.

Skrevet

Når er man for gammel til å bruke p-piller? Jeg var ikke klar over at det finnes en øvre grense.

Skrevet

Nei, det blir jo svært lite sex da og når vi har sex greier jeg ikke nyte det, fordi jeg er redd for å bli gravid, selv om jeg bruker minipille ( ammer, så jeg kan ikke ta annen type prevensjon akkurat nå).

Når jeg forteller om alle bivirkningene av alle disse hormonpreparatene, så blir han jo skremt og sier jeg må slutte med dem, men det kan jeg i allefall ikke, når han ikke er særlig gira på kondomer og ikke vil sterilisere seg..

Skrevet

Faktum er at det er mange flere bivirkninger ved sterilisering av menn enn det blir gjort oppmerksom på. For det første øker kreftfaren, for det andre blir innvirkningen av testosteron mindre, noe som kan føre til personlighetsforandring f. eks oppfarende temperament. Kan også gi nedsatt sexlyst og potens, men det går så gradvis at de fleste menn bare tror det er fordi de blir eldre, eller at de skulle ha blitt lei av den kjerringa uansett osv.

Jeg synes at hvis en kvinne har fått de barna hun ønsker seg (og det er faktisk mye lettere for en kvinne å vite det, da det er hun som går gjennom svangerskapene, og også hun som som regel sitter igjen med barna etter en skilsmisse) så bør hun absolutt vurdere å sterilisere seg selv.

Mannen må få lov å bestemme selv, men jeg fraråder det faktisk etter erfaringer jeg har gjort på området.

Skrevet

Om du hadd ks hvorfor dteriliserte du deg ikke samtidig? det er gratis om du gjør det i forbindelse med ks.

Jeg vil ha 3 barn og jeg må ha ks pga helse så når jeg får mitt 3 velger jeg å gjøre det samtidig. Det er tross allt jeg som ikke tåler hverken kondomer eller hormonprevansjon. Og jeg som har en kropp som ikke tåler flere graviditeter.

Skrevet

Det er da noe som heter kondom... Merkelig at de fleste helt har glemt det..

Skrevet

Argumentene hans for ikke å gjennomgå et operativt inngrep er i hvert fall ikke dårligere enn dine argumenter for ikke å bruke spiral.

Skrevet

Jeg synes ikke dine argumenter er bedre enn hans og han virker ikke like sikker som deg på at han ikke ønsker flere barn. Altså burde du selv sterilisere deg eller bruke spiral, synes jeg.

Skrevet

Kondom er kjedelig når man er i et forhold... Kanskje derfor?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...