Født 19.04.11 Skrevet 15. mars 2011 #1 Skrevet 15. mars 2011 En tur på sykehuset i dag da, grunnet plutselig høyt sf mål og nyoppdaget svangerskapsdiabetes for å måle størrelsen på babyen. Den viste - som fryktet - at jenta i magen var stor. Hun var ca 2900 g nå i uke 34, og det betyr vel bare at hun kommer til å bli megastor hvis jeg må gå til termin. Ga klart beskjed om at jeg ikke orket å føde en baby på 5kg +, og at de fikk sette meg igang tidligere eller evnt ta henne ut med keisersnitt. Jeg vet ikke helt hva som skjer da, men skal tilbake i uke 37 for ny vurdering av størrelse. Noen som har blitt satt igang tidligere på grunn av stort barn? Vet at riene ved igangsetting kan bli veldig heftig, men har selv et keisersnitt bak meg og ønsker å føde vaginalt hvis det er mulig. Lav karbo diett heretter i allefall:-)
#Aurora har tre gutter# Skrevet 15. mars 2011 #2 Skrevet 15. mars 2011 Det var no veldig stort...jeg var på sykehuset når jeg var 35+4 og min var knappe 2300gr,ligger litt i minus jeg da.Men synes du du skal stå på og bli satt i gang før tiden viss den fortsetter og vokse slik.
Lykkelig 2.barnsmor:) Skrevet 15. mars 2011 #3 Skrevet 15. mars 2011 jeg var på ul i uke 32 sist svangerskap. da var den ''lille'' 2800kg. ble ekstimert til å være en 4600 ved termin. fikk 4 dager før, 4750 kg veide babyen. helt ok fødsel, men ville absolutt ikke hatt noe større!! så denne gang skal de følge med på vektstigningen, å de SKAL sette meg igang tidligere dersom det nærmer seg til å bli en like stor baby som sist gang. lykke til:) ikke lenge igjenn nå=))
Nagilimia Skrevet 15. mars 2011 #4 Skrevet 15. mars 2011 Vil bare advare deg mot streng lavkarbodiett eller plutselig omlegging av kostholdet, selv om du kanskje ikke mente diett seriøst. Spis fornuftig og sunt, men lavkarbodiett gjør at kroppen din starter en hel del kjemiske prosseser som ikke er heldig for barnet. Noen begynner å lukte acetonsyre ved lavkarbo diett. Acetonsyre er det som neglelakkfjerner lukter, og den kjemiske prossesen som skjer når man legger om kostholdet i STOR grad, skiller ut den samme lukta. Selv om man ikke legger om kostholdet i så stor grad at man lukter det, vil det alikevel kunne starte en del kjemiske prossesser i kroppen som ikke er heldig for fosteret. Følg derfor kun dietter i samarbeid med lege når man er gravid.
Sissin Skrevet 15. mars 2011 #5 Skrevet 15. mars 2011 Vi er i samme båt, du og jeg da =) Var på ultralyd-sjekk i uke 34 jeg også, og jenta mi var 3000 gram. I tillegg ligger hun i skråleie med hodet opp og baken ned, så skal inn igjen neste uke på ny vekstestimering og eventuelt snu babyen.. Venner av meg sier de ikke setter i gang før tida pga stor baby, men det hørtes nå sånn ut på de som undersøkte meg på sykehuset. Er jo fare for komplikasjoner når ungen er diger da, frister ikke så veldig å presse ut ett lite vidunder på 5+ kilo nei.. Skal også bli enda flinkere til å ikke spise søtt, og spise mer grønt. Svangerskapsdiabetesen har gjort det lettere å spise sunt denne gangen, og jeg har derfor ikke lagt på meg mer enn 5 kilo til nå. Lykke till ihvertfall, Svimlemor =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå