Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #1 Skrevet 15. mars 2011 Hvordan klarer dere som har to normale inntekter og sitter med boliglån også råd til NY bil??? Vi kjører i dag en 6 år gammel 307 og har to unger. Går helt greit, men vi kan ikke handle mat når begge ungene er med og vi har barnevognen baki... Og er ikke sjans til å skvise ett menneske til mellom barnesetene. Så er jo litt kjedelig... Nå vil vi ha en ny og større bil, men det koster jo flesk! Hvordan klarer dere sitte med et stort billån og huslån samtidig uten å slite i hverdagen??? Synes det virker som om alle andre ha så mye nyere biler enn oss...
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #3 Skrevet 15. mars 2011 Mye vil ha mer. Akkurat nå klarer jeg ikke la være å tenke på japanerne som har det så tøft. Kanskje velge japansk bil når bilfabrikkene fungerer igjen?
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #4 Skrevet 15. mars 2011 Nå går det jo mot sommer og lysere tider, babyen din vokser og du kan kanskje kjøpe en liten trille :-) Selge den bilen du har, og kjøpe en ny og fin liten bil, en som ikke er slitasje reparasjoner på. Så kjøper dere smale barnestoler, og en paraplytrille til barnet. Dette er et økonomisk godt alternativ nå når bensinprisen har runda fjorten kroner literen. Det er mange kule mini biler. Nye fine og med mange fine og fancy utforminger.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #5 Skrevet 15. mars 2011 Vi har en 5 år gammel 307 sw og syns den er super. Skjønner ikke hva mer vi skulle trenge. Vi har plass til både city cross og varer, og klarer alltids å presse et menneske inn i midten om det skulle knipe.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #6 Skrevet 15. mars 2011 Vi maksimerte ikke boliglånet (tok ikke opp så mye lån som vi kunne). Velgte rekkehus fremfor enebolig fordi vi ønsker en romslig økonomi. Dermed klarer vi å spare en del. Vi kjøpte akkurat en ny Peugeot 5008 og hadde over 200.000 i egenkapital. Har nå litt over 150.000 i billån og klarer å spare 5-10.000 i måneden. Har vel en samlet inntekt på 920.000 i året....
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #7 Skrevet 15. mars 2011 Unnskyld meg, men hva syter du etter?? Ja, det var faktisk det første jeg tenkte. Jeg er glad jeg har bil. Min 17 år gamle bil (med to dører) streika i dag. En mnd etter eu-kontrollen. Jeg har bare en. Jeg krangler meg inn i bilen hver dag med barnet mitt. Bilsetet mitt framme, som jeg må vippe frem hver gang jeg skal bak med ungen, må jeg krangle med i et par minutter hver gang, for at den skal gjøre som jeg "befaler", emmaljungaen må deles opp og trykkes sammen til frimerkestørrelse skal den komme nedi bagasjerommet, og nå når snuppa har blitt så stor at hun må bruke et større bilsete er det ikke plass til noen i passasjersetet, fordi det må skyves helt fram skal det være forsvarlig festet. Buuføkkinghuu, sier jeg bare.. Synes sååå synd på deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå