ruffen Skrevet 15. mars 2011 #1 Skrevet 15. mars 2011 Har ei jente på 3 år som nettopp har hatt urinveisinfeksjon. Fikk antibiotika. Testet urinen etter kuren og den var fin. Men i etterkant av infeksjonen har hun begynt å tisse på seg - mange ganger til dagen og på natta. Av og til blir hun helt våt, andre ganger er det bare litt i trusa. Hun sluttet med bleie i sommer og har knapt hatt uhell - før nå. Har noen vært borti noe lignende? Mener å ha hørt at det kan være litt sånn etterpå, men finner ingenting om det på nettet. Hva bør vi gjøre?
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 15. mars 2011 #2 Skrevet 15. mars 2011 Bare lurer på om hun hadde smerter under vannlatning før dere leverte urin til legen? Gutten min på 4 begynte å tisse seg ut på søndag og det har bare fortsatt, bare til legevakten i går, men urinen hans hadde bare ligget i blæra i 1 time. Så den slo ikke ut på noe. I dag tidlig så rakk vi ikke å ta morgen urin fra han, han tisset på seg. Hauu... Så jeg er spent på om dette er urinveisinfeksjon, hva annet kan det være, babyen som er på vei kommer snart, men de fleste store søsken begynner å tisse på seg etter at babyen er ute, så jeg er rådvil og ikke har han smerter eller feber som kan ligne på urinveisinfeksjon.
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 15. mars 2011 #3 Skrevet 15. mars 2011 Bare lurer på om hun hadde smerter under vannlatning før dere leverte urin til legen? Gutten min på 4 begynte å tisse seg ut på søndag (han har også vært tørr siden sommeren, men har hatt små uhell 1 gang i mnd ca, på morran da han står opp og skal på do) og det har bare fortsatt, var hos legevakten i går, men urinen hans hadde bare ligget i blæra i 1 time. Så den slo ikke ut på noe. I dag tidlig så rakk vi ikke å ta morgen urin fra han, han tisset på seg. Hauu... Så jeg er spent på om dette er urinveisinfeksjon, hva annet kan det være, babyen som er på vei kommer snart, men de fleste store søsken begynner å tisse på seg etter at babyen er ute, så jeg er rådvil og ikke har han smerter eller feber som kan ligne på urinveisinfeksjon.
ruffen Skrevet 15. mars 2011 Forfatter #4 Skrevet 15. mars 2011 Ja, før hun fikk antibiotika hadde hun smerter ja. Men hun klarte ikke å forklare hva det var. Vi trodde det var forstoppelse først, men så begynte det å ringe en bjelle. Hyppig vannlating og så vondt at hun gråt på dosetet. Vi leverte morgenurin. Du kan til en viss grad se og lukte at det er UVI. Grumsete urin og en litt spesiell lukt. Men nå virker hun helt fin, bortsett fra tissinga i buksa. Noen som har opplevd lignende?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå