Gå til innhold

Hvilket hus ville du valgt?? 1 eller 2 etasjer??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville du valgt et hus på ett plan eller to plan??

(Husene er ca like store i km2)

(Tomten er stor, så er ingen plass begrensning :-) )

Husene vi ser på har Finn kode: 1 plan: 26783141

2 plan:26782880

Takknemlig for svar :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville gått for to plan. Får følelsen av at man må gå og gå hvis man har alt på ett plan ;) Dessuten er det ett ekstra soverom i det på to plan, er det ikke? Alltid greit å ha. Skal dere bygge, heldiggriser?

Skrevet

2 plan!!

Vi har leilighet med kjellerstue nå og den kjellerstua er verdt GULL!

Har bodd i mange forskjellige typer hus/leiligheter og 2 etasjer er noe å satse på når man har barn. Er så greit å kunne ha barna i en etasje og voksne i den andre, det føles som mer plass når arealet er fordelt på 2plan. Forstå det den som kan.

Skrevet

Tusen takk for svar :-)

Vi skal bygge ja :-) Ja, vi er heldig *knis*

Flere synspunkter?

Skrevet

Jeg ville valgt hus på et plan..

Vi har hus på to plan nå (leier) og jeg ønsker meg et plan!

Er lei av å springe opp og ned trapper med klesvask osv, og i huset vårt blir det mye støy om barna leker på rommene sine eller i loftstua fordi de er rett over stua.. Huset vårt er ganske nytt, men er lytt mellom etasjene fordi..

Når vi (forhåpentligvis) skal bygge hus så skal det være der vi skal bo til vi blir gamle, og da er vil jeg slippe trapper! Nå ser jeg jo at det huset over to plan du linker til har et soverrom i første etasje også da, så det er jo praktisk med den tanken...

Er jo kjekt med loft/kjellerstue når barna blir større, men jeg syns den tvstuen innenfor kjøkkenet på det huset med et plan virket veldig kjekk, den er jo godt skjermet fra stuen..

Skrevet

Av disse ville jeg valgt på 2 plan, med den begrunnelsen at det har alle livsnødvendige funksjoner på ett plan og man er ikke absolutt nødt til å bruke begge plan.

Ellers må jeg si at også jeg er dritt-møkk-lei av trapper, men er mye vennligere stemt når jeg ser plantegningen av ditt alt. 2, enkelt og greit fordi det har alle nødvendige funksjoner på ett plan. Foreldreplan og barneplan, på en måte, greit det, etterhvert som unga vokser til. :-)

Skrevet

Tusen takk for svar... Er så greit med flere synspunkter !!

Jeg tror faktisk at det blir 1 plan....

Skrevet

hvis det er kun praktiske hensyn du ønsker innspill på så helt klart ett plan. Hus på ett plan er jo drømmen for denne barnefamilien.

Skrevet

I grunn mest praktisk ja...

Satser på 1 plan vi :-) :-)

Skrevet

Av disse to ville jeg i alle fall valgt det på et plan. Med noen små justeringer ifht vaskerom etc, og et soverom til, så er dette et hus jeg kunne tenkt meg å bygge. Kjempepraktisk var det, men en voksenfløy og en barnefløy.

Det hadde også mye større kjøkken enn det andre, noe jeg synes er viktig. Jeg synes også at skråtak er noe dritt. Om du skal ha to etasjer anbefaler jeg i alle fall to fulle etasjer.

Vi har to etasjer nå, og ønsker meg alt på ett plan. Hadde vi bare kunnet få en stornok tomt til å kunne bygge et så stort hus på et plan...

Lykke til med husbyggingen! :)

Skrevet

Ville uten tvil gått for huset med 1 plan:) Huset hadde kjempegode løsninger, spesielt den "fløyen" med to soverom, bad og tv-stue. Veldig kjekt for barna:) Likte også veldig godt at det var 3 bad/toalett! Hadde det vært et eller to soverom til hadde huset vært helt perfekt for min del!;)

Huset som gikk over to plan hadde dårligere planløsninger. I tillegg er jeg veldig opptatt av at jeg vil ha alle barna mine på samme plan som meg selv om natten med tanke på brann (noen mener sikkert at det er litt hysterisk, men jeg er litt redd for akkurat det der..).

Lykke til med husbyggingen HI!:)

Skrevet

Hvordan finner jeg disse planløsningene?

Skrevet

1 plan her også, ingen tvil :)

Skrevet

Tusen takk for mange svar!! Og mange gode tanker rundt dette !

Og tusen takk for lykke hilsner :-) :-)

Du finner planløsningene på www.finn.no.

Ett plan har Finn kode 26783141

To plan har Finn kode: 26782880

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...