Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 15. mars 2011 #1 Skrevet 15. mars 2011 Var på tidlig UL i uke 12 hos en lege som er spesialist i fosterdiagnostikk. Han satte da terminen min til 23. juni. På sykehuset mente de det var 29. juni. Ikke så veldig stor forskjell, men nesten en uke før termin betyr jo litt når man går og venter, da.... Var på 3D UL samme sted i dag, og han mente at med hans utstyr og programmer kunne han bare bomme med 1, max 2 dager i uke 12. Sykehuset kunne bomme med opptil to uker i uke 18... Størrelsen han målte i dag stemte også med hans opprinnelige termin. Noen som vet noe om dette stemmer?
3+et lite nurk Skrevet 15. mars 2011 #2 Skrevet 15. mars 2011 Jeg vet at den beste tiden for å beregne termin er i uke 12, men utstyret til denne privatklinikken vet jeg jo ingenting om. Hvor var du på UL?
miepia30 Skrevet 15. mars 2011 #3 Skrevet 15. mars 2011 Er enig med fostermedisineren din. Jeg var selv i uke 13 og jeg fikk da han til å skrive det i journal og på helsekort fordi jeg ikke vil at de endrer det på ordinær i uke 18. Jeg spurte konkret om det og han var helt tydelig på at termin var sikrere nå enn senere.
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 15. mars 2011 Forfatter #4 Skrevet 15. mars 2011 Var på Oslo City. UL apparatet hans er helt nytt og veldig bra. Eneste jeg har sett som kunne ta utvendig UL i uke 12! Ser i hvert fall ekstrem forskjell på bildekvaliteten sammenlignet med sykehuset, som selv jordmoren innrømmet var dårlig. Jaja, det er vel ikke noe jeg kan få gjort med det, men hvis legen har rett, mister jeg jo en uke av permisjonen, da. Ganske umulig å få endret termin etter ordinær UL har jeg hørt.
vicci84 Skrevet 15. mars 2011 #5 Skrevet 15. mars 2011 Ungen kommer når den kommer Jeg skjønner akkuratt hva du mener, jeg har selv vært på UL i uke 12 hos en spesialist på Jesshiem, han er meget dyktig! han satte terminen min til 3. sep, men legen satte den til 7.sep. han sa at han regener 40+0 dager men i norge regner leger, jordmødre 40+3 dager... Hans 40+0 dager regning er den internasjonale, og han syntes det er like merkelig som meg at vi i norge har lagt på 3 dager på termin regninge.... vet ikke hvofor! Men jeg hadde nok stolt mest på han du var hos på UL enn på sykehuset
IngerLiseRmed2barnog1spire Skrevet 15. mars 2011 #6 Skrevet 15. mars 2011 Kan jeg spørre hva han på oslo city het for noe?, og hun som var på jessheim var det Lundring han het, jeg vet at Lundring er kjempe flink og syns du også burde stole på han. Gikk til han med nr 2 og han er dyktig i det han driver med, kjenner han også fra Ahus
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 16. mars 2011 Forfatter #7 Skrevet 16. mars 2011 Peter Molnar heter han på Oslo City. Han er altså spesialist i fosterdiagnostikk og har et spesielt Ul- apparat med dataprogram fra King's College i England. Var spesielt fornøyd med UL i uke 12, da ga han oss en skikkelig utregning av risiko for ulike sykdommer/defekter basert på masse målinger. Denne gangen (25 uker) sjekket han de mindre organene, nyrer, mer på hjertet og sjekket om hjernestrukturen var normal. Han gjemte seg godt på 3D, så vi fikk gratis ny time neste uke med beskjed om å drikke cola og spise sjokolade før jeg kom inn! :-) Ang. termin prøver jeg å forholde meg til ordinær ul- termin, så er det bare deilig om han kommer tidligere!
miepia30 Skrevet 16. mars 2011 #8 Skrevet 16. mars 2011 ja gjør det. Men nærmer det seg overtid og du blir stressa, kan det hjelpe å ha opplysningene fra de tidlige ultralydene med deg, så kan det kanskje bli tatt med i betraktning når det gjelder evnt igangsetting.
vicci84 Skrevet 16. mars 2011 #9 Skrevet 16. mars 2011 ja jeg var hos Dr.Lundring han var utrolig flink! :)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå