Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #1 Skrevet 15. mars 2011 Hvordan gjør jeg det a? :S Jeg vet jeg ikke går over termin, så ungen er da CA 2 uker gammel.... aldri vært på dugnad i bhg før, så vet ikke om man skal ha med barna som går der? huff, syns dette var litt klein situasjon
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #2 Skrevet 15. mars 2011 Spør om det er noe du kan gjøre hjemmefra eller på forhånd, type ting som trenger å repareres (dukkeklær, leker, interiør) og som du kan greie selv om magen er stor. Eller er dugnaden primært ute?
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #3 Skrevet 15. mars 2011 Er du alene med barna? Ellers kan jo bare pappaen gå, som regel holder det i massevis at det kommer en fra hver husstand. Er litt forskjell på hvordan disse dugnadene foregår fra barnehage til barnehage, de private barnehagene har litt mer avanserte dugnader enn de kommunale. Har vært på dugnad med nyfødt baby selv jeg, men da var pappaen også med, så han jobbet mens jeg bare skjenket kaffe til de andre foreldrene og skravlet Spør i barnehagen når det nærmer seg, om du sitter med en nyfødt baby er det ingen som forventer at du skal snekre trehytter, det er jeg helt sikker på.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #5 Skrevet 15. mars 2011 jeg tror dugnaden er mest ute. jeg har som sagt aldri vært med på dette før, så jeg vet ikke hva det dreier seg om, men jeg må jo si det blir ganske vanskelig for meg, med en nyfødt, og skulle bidra sånn fysisk ute feks.. huff :(
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #6 Skrevet 15. mars 2011 Send mannen! Barnehagen har sikkert forståelse for at dere ikke møter fulltallige ettersom du nettopp har født.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #7 Skrevet 15. mars 2011 mannen skal være utenlands den perioden, så ja, jeg er da helt alene.... Og ja, det er privat barnehage...!! usj a meg.... Sist hadde jeg Akutt KS og man vet jo aldri hvordan det går nå heller... Jeg får bare se det ann når det nærmer seg, og heller håpe de har forståelse. Ja, jeg betaler gjerne, hvis det er aktuelt. for jeg vil jo gjerne bidra på en eller annen måte!!
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #8 Skrevet 15. mars 2011 Mange nok som skulker unna sånne dugnader uten gyldig grunn, så dette ordner seg helt sikkert! Ikke bekymre deg:)
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #9 Skrevet 15. mars 2011 Forresten dristig av mannen din å planlegge utenlandsreise i denne perioden....det kan jo hende han er hjemme likevel. 13:45
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #10 Skrevet 15. mars 2011 ja, jeg håper han er hjemme, det er bare snakk om 2 dager borte altså, og vi fikk vite om dugnaden igår. Siden vi vet jeg ikke går over termin (blir satt igang før), så er det derfor han tar den turen. Forbindelse med jobb. Men iallfall så håper jeg de ikke tror jeg bare prøver å snike meg unna. Jeg kan selvfølgelig komme med barnet, så lenge form er i orden så er jo ikke det noe som helst problem, men å gjøre mye rart, blir jo da problemet. Vil ikke være en "last" heller. Er det vanlig å ha med barna som går i bhg der? Det skal være fra kl 15.00-18.00
The Bad Gal Skrevet 15. mars 2011 #11 Skrevet 15. mars 2011 Da sier du som sant er, at du dessverre ikke tror du kan delta siden du akkurat har født, det skjønner de:-) Føler du det kleint, så drar du på dugnaden en liten tur med barna, kanskje tar med litt boller eller annet til de andre som jobber, spør om det er no småtteri du kan hjelpe til med om du er i form til det. Er tanken som teller, ingen forventer at en som nettopp har født skal hjelpe til på dugnad.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #12 Skrevet 15. mars 2011 Takk for svar Bad gal.. Jeg skal si det til dem, når det nærmer seg De er utrolig hyggelig der borte, så jeg håper de forstår De er veldig opptatt av magen nå, og de vet jo at jeg har baby rundt den tiden, så håper det ordner seg!! Tiden vil vise
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #13 Skrevet 15. mars 2011 Mulig jeg er lite plikoppfyllende i forhold til mine omgivelser, men jeg ville ikke brukt en kvart kalori på å tenke på det! Om det viser seg at det passer, kan du gå. Om det blir vanskelig, kan du tilby deg å betale eller bidra med noe annet en annen gang. Kan ikke se for meg annet enn at dette løser seg meget enkelt. Håper ikke du bekymrer deg like mye for alle andre små detaljer i tilværelsen også!
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #14 Skrevet 15. mars 2011 Jeg bekymrer meg jo bare fordi jeg aldri har vært borti dette før, og jeg vil ikke virke som en unnasluntrer. De gjør jo noe kjempe bra for barna, og det vil jeg selvfølgelig hjelpe med, men tiden var jo selvfølgelig da heeeelt feil... Med mitt forrige barn var jeg nesten ikke ute av døra på flere mnd,pga det var baaaaare skrik og smerter, aldri sovende barn, så jo jeg bekymrer meg jo litt ekstra, siden jeg ikke vet hvordan ting blir. MEN, når det er sagt, bekymrer jeg meg ikke over andre små detaljer i livet sånn sett. Jeg spurte, fordi jeg ikke vet hva jeg burde gjøre osv osv... Men da har jeg fått litt svar, så jeg kan tenke meg det ordner seg, uansett.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #15 Skrevet 15. mars 2011 Hos oss er det en dugnad i halvåret, og man får tre datoer å velge mellom. Den ene dagen er alltid en lørdag (10.00 - 14.00), mens de andre to dagene er to ulike ukedager (f.eks onsdag den ene uken eller torsdag den andre uken fra 18.00 - 22.00). Man velger altså den dagen som passer best, og dersom ingen av dagene passer må vi betale (var det 500 da tro??) Jeg har på tidligere dugnader gjort disse tingene: - malt vegger - malt hyller/skap - vasket i alle kroker og kriker, oppå kjøleskap og ventilasjonsrør osv - sådd gress og plantet hekk - plantet frukttrær og luket ugress osv... De regner med 4 timers jobb per husstand, og dersom vi kommer begge to (har hendt én gang), får vi gå etter 2 timer. I ditt tilfelle ville jeg gitt beskjed om at det ikke går, og heller betalt
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #16 Skrevet 15. mars 2011 Kan ikke forstå annet enn at du har en meget legitim grunn for fritak. Spør om det er mulig å betale noe, hvis ikke så får du jo bare si at dere tar det igjen ved neste dugnad. Ikke bekymre deg, dette ordner seg helt sikkert.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #17 Skrevet 15. mars 2011 Og barna er IKKE med Vi får alltid oversikt over hvem som skal gjøre hva noen dager før dugnaden. Der er alle som skal delta på "min" dugnadsdag listet opp, og så står det f.eks: XXX (mammaen til barnets/-as navn): Vaske i alle kriker og kroker, ta med gardintrapp og bøtte.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #18 Skrevet 15. mars 2011 Slapp helt av , er ingen som forventer at du skal stille på dugnad i bhg 2 uker etter en fødsel . Hilsen en som sitter i FAU styret i en bhg .
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #19 Skrevet 15. mars 2011 Jeg har vært med på dugnad der barna var hjertelig velkomne til å være med!!! Ofte veldig koselig =) men ingen forventer man skal stille med en nyfødt!!! Ikke alle bhg har betaling heller, dugnad er jo frivillig arbeid... (dersom man slår det opp) så det er bare å ta det hele med stor ro!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå