Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #1 Skrevet 15. mars 2011 Dette er virkelig et jåle-tema, men like fullt: Har det med "knyte-teknikken" til jordmor å gjøre hvorvidt babyens navel blir utover eller innover? Selv har jeg innover-navel, men jenta mi fikk skikkelig utovernavel. Nå vil jeg at nestemann skal få innovernavel, kan man be om at de gjør på en spesiell måte slik at det blir slik? Håper dere som lar dere irritere av dette innlegget dropper å svare. Jeg tror det er flere som meg som har tenkt på dette:)
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #2 Skrevet 15. mars 2011 Jeg irriterte meg allerede i overskriften og tenkte jeg skulle kjefte litt.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #3 Skrevet 15. mars 2011 Javisst, det er visst en sammenheng! Trodde faktisk ikke det.. Les! http://nl.wikipedia.org/wiki/Navel http://en.wikipedia.org/wiki/Navel
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #4 Skrevet 15. mars 2011 Fader å! Så det er en teknikk. jeg har den verste utovernavlen du kan tenke deg. Alle spør, hva er feil med navlen din?
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #5 Skrevet 15. mars 2011 Det irriterer meg ikke at du har hengt deg opp i det, men jeg har faktisk ALDRI ofret det en tanke. Visst faktisk ikke at navlen var en kilde til kroppsfiksering.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #6 Skrevet 15. mars 2011 Hrmf..hva med meg som har en laaaang innovernavle. Har hatt betennelser inni der. Javel javel, så det er egentlig jordmors feil!
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #7 Skrevet 15. mars 2011 Hvis det er en teknikk som er avgjørende, er det rart man ikke trener jordmødrene til å lage navlen mest mulig flatterende. Hvem vil vel ikke har en vakker navle? Ehh...
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #8 Skrevet 15. mars 2011 Det spiller virkelig ingen rolle om nestemann også får utovernavel, men hvis det er så enkelt at jeg kan be jordmor knyte sånn i stedet for sånn, ja - da gjør jeg jo det. Er det virkelig så forkastelig??? Jeg kommer jo aldri til å snakke om det med barna mine, eller med noen andre. De blir jo ikke mer kroppsfikserte av en avgjørelse jeg tok da de ble født?!
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #10 Skrevet 15. mars 2011 Jeg har tenkt på dette fordi datteren min har en skikkelig utovernavle. Ikke en sånn med en liten kul inni navlen, her henger liksom alt på utsiden av mageskinnet selv om det ikke er brokk, heller. Hun ble født med keisersnitt, så skulle tro de hadde grei kontroll på avnavlingen, men neida. Satser på at det retter seg når hun vokser til og får litt mer magemuskler.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #11 Skrevet 15. mars 2011 Enig med HI. Kan man spørre pent, og jordmor deretter fikser innovernavle er det vel ikke så farlig. Jeg er redd det kanskje er vanskeligere enn som så, ellers hadde alle hatt innovernavle. Det er ikke så pent med utovernavle. Mange modeller med utover navle forresten?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå