Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #1 Skrevet 15. mars 2011 hva fyller du dagene dine med utenom å hvile? Kjenner dagene begynner å bli veldig lange, særlig når jeg ikke er glad i strikking og diverse håndarbeid. Må vel gå å kjøpe meg noen gode bøker? Hilsen sykemeldt og veldig lei
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #2 Skrevet 15. mars 2011 Det ble mye tv-titting og surfing på nettet når jeg var sykemeldt må jeg innrømme. Kikket mye på babyutstyr, babyforum og generelt leste meg opp på alt som hadde med graviditet, fødser og baby å gjøre... Dagene gikk da på et vis...
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #3 Skrevet 15. mars 2011 Sover endel, går mye turer og er mye ute, leser bøker, besøker venninner som er i permisjon (har to venninner som nettopp har fått baby), er endel hos bestemor og hjelper henne, ser tv, rydder, vasker og har egentlig nok å henge fingrene i.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #4 Skrevet 15. mars 2011 Jeg senket kravene til hva jeg anså som som "god TV" og så på det som gikk...Ble mye surfing på nett også,ja. Styrte litt med hobby på gode dager.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #5 Skrevet 15. mars 2011 Jeg har både hund og valper for tiden, og vi har kjøpt ny bolig, og er i ferd med å selge boligen vi bor i også. Så her flyr dagene av sted
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #6 Skrevet 15. mars 2011 Jeg har bihulebettenelse og halsbetennelse så når jeg ikke hviler, så jobber jeg med eksamensoppgaven som jeg skal levere på fredag. Anbefaler tøffe studier til alle som har litt tid til overs. Det er skikkelig gøy
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #7 Skrevet 15. mars 2011 Oi, du høres jo faktisk sprek ut! Jeg kan verken gå tur eller gjøre husarbed - rydder litt småting bare og vasker benk og bord. Må jo være kjekt å være i stand til å gjøre så mye, men hadde jeg vært det hadde jeg jo vært på jobb! Faktisk kjekkere enn å gå hjemme, ikke får jeg gjort noe uansett.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #8 Skrevet 15. mars 2011 Jobber 80% og skal ta 20% gradert sykemld.Trenger desperat de 2 dagene i uken for å kunne være i normal bevegelse samt hvile når jeg føler for det. Hele kroppen funker bedre når jeg er hjemme...og forstoppelsene blir mindre plagsomme...
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #9 Skrevet 15. mars 2011 Jeg ligger stort sett på sofa`n og ser tv... :S Begynner med frokost tv...Så Kate &Jon+8 på FEM,Så er det unge mødre og Charmed....Fortsetter med Eller show,og nå holder jeg på å gå på veggen. Har vært sånn noen uker.. Og spiller på facebook innimellom og bimmer! Og er AVHENGIG av Home and Away!!!!! *sukk* Nydelig vær er det ute også.Nei,nå logger jeg av!!! Skal ta meg sammen å gjøre noe nå! Henge/brette klær,vaske gulv,lage middag iallefall!
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #10 Skrevet 15. mars 2011 Dere som høres så spreke ut, og har nok å holde fingrene i med å gå turer, møte venner, vaske og styre... Hvorfor er dere sykmeldte egentlig? Bare lurer, det er ikke et negativt spørsmål selv om det ser sånn ut. Vet at hvis du er flyvertinne f.eks, blir du sykemeldt fra første dag uansett... Så jeg bare lurer?!
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #11 Skrevet 15. mars 2011 Dere som høres så spreke ut, og har nok å holde fingrene i med å gå turer, møte venner, vaske og styre... Hvorfor er dere sykmeldte egentlig? Bare lurer, det er ikke et negativt spørsmål selv om det ser sånn ut. Vet at hvis du er flyvertinne f.eks, blir du sykemeldt fra første dag uansett... Så jeg bare lurer?!
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #12 Skrevet 15. mars 2011 Godt poeng 14:32! Hadde jeg vært så sprek hadde jeg ikke vært sykemeldt.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #13 Skrevet 15. mars 2011 Møte venner, gå turer, vaske osv i eget tempo er fortsatt noe helt annet å ha et fysisk arbeid 7 1/2 time hver dag da.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #14 Skrevet 15. mars 2011 Jeg fungerer ikke før etter kl 12-13 på dagen, så sofaen og tven er min beste venn Av denne grunn kan jeg heller ikke være på jobb i barnehagen. Så altså...jeg kjeder meg ikke, for jeg er faktisk sinnsykt sliten og i elendig form hele formiddagen. Da ser jeg tv. Etter det får jeg tatt en dusj, kanskje ordnet litt klesvask, og hente minsten i barnehagen. Jeg orker IKKE levere, så det må mannen gjøre.. Stort sett orker jeg å lage middag, spise og sove.. For et liv *ler* Noen dager er bedre! Da kan jeg besøke folk, eller til og med ta en tur på et kjøpesenter! Er så lykkelig for å være gravid, men det skal bli godt å bli ferdig!
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #15 Skrevet 15. mars 2011 Jeg var skikkelig syk!! Spøy 15 ganger dagen.. (+-) Bekkenløsningen som gjorde at jeg vraltet meg til fysioterapaut 2 ganger uken.. (da med sjøsjuketabletter innenbors) Fryktelig lavt blodtrykk, så jeg var utmattet... og hold sengen i 8 mnd....var innom sykehuset for å få litt intravanøs... samt hadde litt blødninger som måtte observeres fra tid til annen.. Hadde ordnet vaskehjelp (da jeg ikke klarte å høre vannet renne uten å spy.) og gubben laget alt av mat.. Helt grusomme mnd.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #16 Skrevet 15. mars 2011 Jeg står opp sammen med mannen min kl.06.00 for og ta en kaffekopp og ha litt kvalitetstid før han drar på jobb, så ordner jeg meg litt og spise på (litt frukt etc.) så sjekker jeg forum, FB, Wow, blogger osv før jeg finner meg frokost. Noen ganger tar jeg solarium så tidlig. Etter det rydder, vasker, stryker jeg det som trengs, evt. det jeg har satt meg som mål og gjøre den dagen, før det er tid for en matbit igjen. Ellers er det litt tv-titting, kryssordløsing, en kafe tur, kaffebesøk, handler mat eller lignende før mannen kommer hjem kl. 15.30.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #17 Skrevet 15. mars 2011 Sover 10-11 timer hver natt, så er ikke oppe før litt utpå formiddagen. Spiser mat... Smårydder ved behov. Ser sinnsykt mye tv og surfer på nett. Har kjøpt meg et par dvd-bokser og har også lest noen bøker. Håper snøen på fortauet forsvinner snart, da skal jeg prøve å gå en liten tur hver dag. Ellers så er jeg på kontroller omtrent ukentlig på sykehuset, så det går med en del tid på det også. Kjeder meg også HI... Håper dagene blir enklere når det lakker og lir mot vår.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #18 Skrevet 15. mars 2011 Jeg var det. Var såpass syk at dagene gikk i en døs egentlig. Passet på å holde døgnrytmen (sove om natten, våken om dagen). Litt tv. Litt lydbøker og litt pc. Prøve å bevege seg litt Det siste er utrolig viktig. Faren for blodpropp er utrolig stor når man er gravid - og jeg lover deg at det er noe du ikke vil ha! Bruk støttestrømper, pass på å holde beina høyt når du sitter.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #19 Skrevet 15. mars 2011 Sover mye, ser på tv, låner bøker på bibliotek, pusler litt rundt i huset, er på kafè med venner når formen tillater.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #20 Skrevet 16. mars 2011 Ser vi gjør mye av det samme! Jeg er vandt til og liker å ha mye å gjøre, så er nok derfor at jeg kjeder meg nå når alt er så begrenset! Har en jobb med veldig høyt tempo, så nå når jeg er hjemme hver dag blir jeg ganske lei av å være så mye i ro og ikke bruke hodet på så mye. Syns det hjelper veldig at jeg har litt rutiner som å stå opp og gjøre mini klar og levere ham i bhg hver morgen. Utenom det er det å passe på at det er middag når guttene kommer hjem. Det er mye jeg har lyst å gjøre - som f.eks å vaske huset, gå tur osv, men må vente med det til jeg er bra igjen etter svangerskapet en gang. Planen er å lese flere bøker og så planlegger jeg rommet til lillebror og storebror. Ønsker dere en flott dag jenter! HI
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #21 Skrevet 16. mars 2011 Jeg er helt enig - å være sykemeldt er kjedelig! Har bekkenløsning og sliter litt med at energien og lysten er så utrolig mye større enn hva bekkenet tillater... Jeg prøver å ha en aktivitet til dagen - enten det er trening hos fysio eller en kafetur som jeg må betale for resten av dagen... Jeg blir nemlig så utolig muggen av å ikke se mennesker, så prøver å skåne både meg og resten av familien for det. Leverer og henter i barnehagen, og prøver å lage middag hver dag. Ellers blir det mye lesing og surfing og tv for å få tiden til å gå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå