Gå til innhold

Helvetes nysgjerrige naboer!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå sitter de igjen i vinduet og glor! Fatter ikke at de ikke har noe bedre å bruke tiden sin på!! De er så innihampen nysgjerrige og må spørre og plukke på alt mulig rart jeg gjør.

De har minst en gang meldt meg til NAV for svindel. Mottar os (er i permisjon nå, men skal tilbake i jobb etter påske) og de mente at jeg svindlet fordi jeg ofte hadde besøk av en mann. Denne mannen var min bror! HAHAHA! Idiot-naboer!

 

Er så jævla lei av den gloinga og gnaginga fra naboene! ARRRG!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vink til dem da - og gliiiis!

Skrevet

Har prøvd det, men da gjemmer dem seg bak gardinene. Lurer på om de tror at de er usynlige der de sitter?

 

HI

Skrevet

har hatt plagsomme naboer selv. vink til dem og smil. hver gang du ser dem. da slutter de nok etterhvert.

 

drit i det. de får ikke gjort deg stort.

Skrevet

lukk opp vindu og rop hei til dem når du ser dem der. ikke lukk vindu før de fjerner seg.

 

 

Skrevet

Haha, er det mine naboer du snakker om??

 

Bor i blokk jeg da, og har dem under oss... (Har skrevet innlegg om dem før) :P

 

Klager på alt, og har full kontroll på alt jeg gjør... er jeg i postkassa (som er ved inngangen deres) kommer trollet ut og later som hun skal gjøre noe utenfor der... så går jeg inn, og når jeg kommer opp til inngangen (utvendig) så står hun og glor!

 

Hun har klaget meg inn til styret også, fordi ungene mine tramper når de går... haha, klaget ble bare lagt til side for å si det sånn!

 

MEN nå flytter vi innen 2 uker da, så skal nok holde ut de hersens folka.. blir sur bare av å være her, pga alt dramaet jeg opplever pga dem. Vil flytte NÅ!! :)

Skrevet

Jeg sitter ute på veranda`n i sola mens babyen sover i vogna. Vet det ikke er så mye jeg får gjort, men jeg blir så lei av å bli "overvåket" og at de hele tiden følger med og passer på alt jeg gjør.

 

HI

Skrevet

Kjipent! Dritt med naboer som ikke klarer å passe sine egne saker og klager på alt mulig!

Eller så er det den anklagende tonen "jasså, så du skal ut med bilen igjen. ja, du vet at babyer ikke skal sitte så mye i bil?", "jasså, så du skal ut å trille tur i dag. ja, det var nå kanskje litt i kaldeste laget?", "så du hadde besøk i går kveld. ja, da ble det vel vanskelig for babyen å sove" osv, osv... Er det mulig??

 

Men jeg kommer ikke til å flytte! Må bare overse dem og finne en måte å ikke la meg irritere.

 

HI

Skrevet

Da ille jeg svart med et stort (om en falskt smil) Ja det skal jeg, Ja det hadde jeg. Sånn etter hva som passet men absolutt ikke sagt et ord til. Og overhørt om det ble sagt mer.

Om de ikke ga seg og mase ville jeg sagt at du jeg er voksen og klarer å passe mitt eget liv så får dere passe deres.

Skrevet

Ring på døra deres. Si at det ser ut som de søker kontakt med deg, men at de ser litt sjenerte ut. Si at de kan bare snakke med deg, i stedet for å luske rundt og stirre.

 

Det må da føles så ubehagelig at man stopper i skam... Eller ikke - for noen eier ikke skam!

Skrevet

lag deg en stor plakat som det står "jeg ser dere" på eller noe slikt og hold den opp hver gang du ser dem i vinduet..

skjønner hvordan du har det. utrolig irriterende.

vi bor i en kjeller leilighet for øyeblikket og stue vinduene våre er rett ut mot hagen til de vi leier av... her har det hendt flere ganger at vi har oppdaget at dem står bak oss i vinduet (har sofa ryggen mot vinduet) og ser inn.. vi flytter heeeldigvis om en mnd..

Skrevet

Be dem over på kaffe! Om dere ikke blir perlevenner, så har du hvertfall tatt litt av brodden av det. Og de får stilt nysgjerrigheta si litt ;)

Skrevet

Etter straffelovens paragraf 390 a er det en strafferamme på tre år for skremmende og plagsom opptreden. Si eller skriv at du opplever deres overvåkning og innblanding som både plagsom og ikke minst skremmende for en alenemor (gjør deg litt reddere enn du er, selvfølgelig), og påpek at dette oppleves som så ubehagelig at dersom det ikke gir seg ser du deg nødt til å melde det til politiet. Før dette ville jeg selvsagt ha filmet eller tatt bilde av dem der de overvåker deg. Dette kan i seg selv sette en stopper for det, men his ikke har du dokumentert opptredenen. Og selv om politiet ikke kommer til å gjøre annet enn å henlegge saken, så oppleves det nok temmelig ubehagelig å få en slik anmeldelse på seg....

 

..som en siste utvei, altså. Dette gjør neppe naboforholdet bedre, men du får kanskje være i fred.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...