Gå til innhold

Hadde du blitt fornærmet i denne settingen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis babyen din sin farmor bodde et stykke unna, og hun var på besøk.

Når hun skal dra går hun bort til mormoren ( ikke moren) til barnet og sier, pass godt på lille ****, vi bor så lang unna så du ser h*n oftere enn oss. Så svarer mormor: "jeg tror nok lille **** blir passet godt på av foreldrene sine"

hadde du blitt fornærmet over hva farmoren sa?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Det virker mer som en bestemor til bestemor hilsen =)

Skrevet

Hadde nok reagert litt negativt på det ja.

Skrevet

Nei absolutt ikke!

Hadde sett på det som en form for avskjedshilsen til mormoren, og hadde ikke tenkt at det var noe vondt ment i det hele tatt.

Skrevet

Fornærmet for hva??

Skrevet

Nja... Besteforeldre har en felles rolle overfor barnet, så det var kanskje bare et forsøk på å sette ord på dette fellesskapet fra farmorens side?

Skrevet

Eh.. Nei!

Hva er dette i det hele tatt å tenke på?

Skrevet

Hadde, som farmor, blitt litt irritert over det noe nesevise svaret fra mormor

Skrevet

Hei.

Det er ikke en mulighet for at farmoren mente at hun skulle stelle litt ekstra med barnebarnet osv...... unne det litt ekstra osv??

Skrevet

Nei, hvorfor skulle jeg blitt fornærmet for det? Hadde jeg vært farmoren hadde jeg blitt litt paff av svaret og tenkt at denne mormoren var en jeg nokk skulle holde meg litt unna og for all del ikkespøke med.

Skrevet

Hæ? Skal man bli fornærmet av dette skal man være til de grader ekstremt hårsår, langt utenfor det som grenser til normalen faktisk.

Skrevet

Haha nei det hadde jeg selvsagt ikke- Hadde kanskje reagert litt på hva mormor svarer. Men det kommer selvsagt an på tonefallet. Litt vanskelig å lese tonefall.. I en god tone er det intet å reagere på her.

Skrevet

jeg syntes det var bra gjort av farmoren jeg da. Ikke bestemødre som har en så god tone seg imellom. vet om flere som kunne ha sagt" nå må ikke du se den lille så ofte da, siden vi ikke gjør det." Dette var jo mere ment som en hyggelig hilsen bestemødre imellom, ikke som et hint om at dere ikke passer på barnet;-)

Skrevet

tror vell mest jeg hadde ledd litt.. høres ut som noe min mormor kunne sagt. og hun går å innbiller seg at hun er den beste og ingen andre er bedre ho.

sannheten her er vell at hun er ikke den beste men den som er latest. kommer aldri på besøk. og vil bare ha besøk. ringer aldri. forventer at andre skal ringe ho.

se lett på det.

Skrevet

Jeg ville blitt ille berørt over kommentaren til mormor.

Skrevet

Kommentaren til mormor var ikke sagt i en negativ tone. Hun smilte når hun sa det. Og tror hun sa det fordi hun ville understreke at jeg klarer og passe på babyen min selv.

Grunnen til at jeg reagerte var bare fordi hun sa det på en sånn måte at hun mente at jrg trengte hjelp til og passe på babyen min...

Men det er ikke lett og vise det i et innlegg som dette.

Dumt og spørre her når tonefall osv, er så vesentlig.

HI

Skrevet

Jeg ser heller ingen som helst grunn til å bli fornærmet over denne kommentaren! Både farmor og mormor har jo på sett og vis "samme rolle" når det gjelder barnebarna, og det er derfor naturlig at hun sier dette til den andre bestemoren.

Jeg kunne fint sagt det til svigerinnen min hvis jeg omtalte våre felles tantebarn. Herregud, hun mente jo ikke at du ikke var i stand til å passe barnet??? Det er en høflighetsfrase =) Ferdig med det!!

Skrevet

Det er vel heller du som er fryktelig hårsår, HI.

Nei, jeg hadde IKKE blitt fornærmet. Det der var garantert en hilsen fra en bestemor til en annen. Synes heller at mormor kunne svart på en annen måte selv om hun lo og var blid. Hun fornærmet heller farmor. Mormor skjønte ikke greia rett og slett.

Men ja, du er fryktelig hårsår.

Skrevet

Det kan godt være at HI er hårsår. Det kan også godt hende at det ikke er noe enkeltstående tilfelle at hun har fått sine "drypp" fra farmor. Eller det kan være at Hi er full av morsomme hormoner som dukker opp rundt svangerskap og fødsel og kanskje reagerer på en måte hun ikke ville gjort ellers :-)

Uansett, prøv å ikke TA det negativt ihvertfall, og kos deg videre med babyen! :-)

Skrevet

For meg høres dette ut som en hilsen fra en bestemor til den andre.

De er begge dette barnets bestemødre, den ene ser barnet oftere enn den andre, og hun som må reise ber den andre gjøre begge bestemødrenes jobb så lenge.

Det ligger absolutt ingen kritikk av foreldrene i det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...