lille_me85*Fødeklar* Skrevet 15. mars 2011 #1 Skrevet 15. mars 2011 Vet at det egentlig er en barnevogn debat, men den er ikke helt i orden og tenker jeg kanskje får flere svar her inne. Vi skal kjøpe oss en vogn, men valget står mellom disse to. Begge vognene har sine pluss og sine minus tror jeg, så jeg tenkte jeg skulle høre hva andres erfaringer er. Hvis dere nå skulle kjøpe en av delene, hva ville dere kjøpt?
Mrs. Bouquet Skrevet 15. mars 2011 #2 Skrevet 15. mars 2011 Uten tvil city cross fordi den er lettere og nettere. Dessuten ser den mye tøffere ut. Etter å ha hatt en del vogner foretrekker jeg faktisk luftkanalhjul fremfor lufthjul, men det er en smakssak. Merker ikke stort på tillekomforten, og man slipper å gå tom for luft eller punktere. Dessuten gjør hjulene vogna en del lettere. Bagene har ikke så stor forskjell i liggmål, selv om det ser slik ut. Sportsdelene er like på begge vognene. Det store minuset for min del er at city cross ikke har venbart styre. Noen jeg bruker en del når barnet er større. Jeg syns du skal tenke mest på hvilken vogn du syns ser best ut. Hvilken vogn du har mest lyst å trille. Du får en god vogn uansett, og etterhvert vil du kanskje som meg se at 1 vogn ikke dekker alle behov uansett hvilken du velger.
Nagilimia Skrevet 15. mars 2011 #3 Skrevet 15. mars 2011 Stod mellom disse jeg også, når jeg skulle ha forgje mann, og er overlykkelig for at jeg valgte city cross. Nå er storebror 2 år og 3 mnd, og vi kommer til å bruke city crossen til neste mann også. Det største + er selvfølgelig at den er så mye lettere enn edge og at den tar mindre plass i bilen. Minuset er (uansett vogn) at siden vi valgte blac crock på baggen, som er lærimitasjon så går det ikke ann å vaske stoffet inni baggen/kalesja... Ville nok vært mer forsiktig hvis jeg viste det, da jeg trodde alt på vogna gikk ann å vaske. (Det gjør det på de som ikke er lærimitasjon).
¤mitzi¤ Skrevet 15. mars 2011 #4 Skrevet 15. mars 2011 Hei Jag har emmaljunga edge duo kombi... Jeg valgte denne vogna fordi da jeg fikk mn første datter så gikk vi for den vogna som hadde størst plass i bag-delen, siden hun var minst på vinter halvåret Det er en utrolig god og stabil vogn og jeg har brukt den på nr 2 også Du må nok bare finne ut hvilken som vil passe best for deg i forhold til når du får etc. Men uansett så er emmaljunga absolutt å anbefale, er veldig fornøyd med min
ZineEddineMadeInMe Skrevet 15. mars 2011 #5 Skrevet 15. mars 2011 var d ikke city cross som kom best ut i test?
Nr 2 på vei <3 Skrevet 15. mars 2011 #6 Skrevet 15. mars 2011 Jeg hadde city cross til førstemann, var super fornøyd med den, selv om den er den minste av den å edge bagen så er den større en tetonia å de bagene som de 3huling vognene har.. Brukte bagen til ungen var 8mnd, min gutt har ligget på gjennomsnittet hele veien både i vekt og lengde. og hadde ullpose oppi.. godt med plass i den likevel og sportsdelen er god romslig.. Jeg solgte den fordi jeg rett og slett ville prøve noe nytt.. Sto mellom simo og tfk denne gangen, fant ut at simo ikke var helt min smak og gikk for tfk, håper jeg blir like fornøyd med denne, hvis ikke vet jeg hva jeg skal velge denne gang Pluss man får velge ulik farge på bag og sportsdel, det får man ikke på edge.. Men smaken er som baken, lykke til å håper du blir fornøyd med valget ditt
Mrs. Bouquet Skrevet 15. mars 2011 #7 Skrevet 15. mars 2011 Jeg tror du skal ta de testene med en klype salt. Det er flere tester, med ulike kriterier og vektlegginger. Etter min mening er det helt umulig å kåre en vogn med mindre en bare ser på en enkelt ting, som f.eks vekt eller sikkerhet.
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 16. mars 2011 #8 Skrevet 16. mars 2011 Skal du kjøre bil, har jeg hørt at Edge duo er rimelig svær og tung å få med seg. Er du mest ute og triller og lite i butikker og sånn og ikke skal ha med vognen i bilen ofte, kan sikkert Edge være bra. Vi bor i byen og da ble det uten tvil city cross.
lille_me85*Fødeklar* Skrevet 17. mars 2011 Forfatter #9 Skrevet 17. mars 2011 Tusen takk for mange flotte svar Tror jeg skal ta meg en tur i en barneutstyrs butikk å prøve begge vognene. Synes egentlig edge duo er penere å se på, ,men så synes jeg city cross virker så bra med at den er mange kg lettere og den er jo like fin som den andre når man går over til sportsvogndelen. Nei blir nok ikke å bestemme meg helt enda, men har jo heldigvis god tid da jeg ikke har temin før juli.
S+C - KS 27.05.11 Skrevet 17. mars 2011 #10 Skrevet 17. mars 2011 Jeg likte edge duo med det største tyngste understellet best, men hadde forholdsvis liten bil pluss dårlig rygg, så tenkte på hvor mye vogna veier, og gikk for city cross. Venninna mi har Edge duo, den er bedre på vinterføre (dårlig brøyta veier og slaps) fordi den er tyngre og har smalere hjul. Var også bedre plass i bag'en. Men det er eneste fordelene med den fremfor city cross. City cross er lettere ut og inn av bil, og lettere å manøvrere i byen og på kjøpesenter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå