Gå til innhold

Matbudsjett? hvor mye bruker dere i mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er tre voksne,to barn og bruker altfor mye penger på mat! Gla i mat alle sammen....

Rundt 10-11tusen hver mnd.h

Hva med dere? Hva er normalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2 voksne og 1 barn på 2 år(og et underveis).

Prøver å holde oss til mellom 4 og 5 tusen. Pga kun en inntekt for tiden er vi nødt til å ha et lavt matbudsjett. Men vi klarer oss helt fint på det beløpet. Har f eks variert middag på bordet hver dag og assortert pålegg i kjøleskapet, så har på ingen måte et kjedelig kosthold. Unner oss fint noe godt innimellom.

Det krever en del bevisst tenking og vi har vært nødt til endre handlevanene våre(f eks handle etter liste en gang i uka og supplerer med melk, frukt og brød kanskje en gang)

Skrevet

Vi er 2 voksne og 1 barn under 2 år + en på vei.

Handler for max 4500 i mnden og helst på Rema1000. Blir nok øking etterhvert da vi er en guttefamilie, men 10.000?? Er det med steik og biff osv?

Vi kjøper god men rimelig mat. Unner oss litt kylling eller biffstrimler av og til. I tillegg kjøper vi bleier, NAN, vaskemiddel osv som inngår i disse 4500.

Skrevet

Jeg setter av 4000 til mat hver måned. Klarer ALDRI å holde meg til det, så de to siste ukene før lønn sliter jeg. Tenker vi bruker ca 8000,- En voksen, en ungdom som spiser som en voksen, og et barn som spiser mer enn meg.

Prøver å planlegge, men med tre frokost, tre matpakker, middag og kvelds hver dag, pluss kattemat, får jeg aldri nok. Så vil tro vi bruker tilsammen 1600 i uka.

synes mat er sykt dyrt. Og vi unner oss aldri biff eller sånn dyr mat.

Skrevet

Tja, vi bruker vel kanskje 5000... alt fra 1000-1400 i uka..

2 voksne og 2 barn (på 3,5 og 1,5 år).

Men vi sløser litt også da, kjøper gjerne mer enn det vi trenger, så kunne nok fått ned budsjettet litt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...