Gå til innhold

Legetime, oppgitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legen ringte meg sist uke for å spørre om noe. Vi ble enige om en time i dag for å ta noen blodprøver av meg siden jeg ikke er i form.

I går ringte det en sekretær fra legekontoret og spurte om vi kunne fremskyde timen 30 min. Passet meg helt perfekt.

Møtte opp i god tid før timen og ble sittende og lese på venterommet. 15 min. etter at jeg hadde time reagerte jeg på at jeg ikke hadde sett legen min i det hele tatt og går til skranken og spør om hun er veldig forsinket i dag. Sekretærene finner ikke legen og får ikke tak i henne på tlf. Så da måtte jeg dra da. Jeg kunne få time kl. 15. Da måtte jeg ha dratt fra jobben kl. 14.30 og fått kun betalt for ca 1/2 arb.dag. Jobber gjennom bemanningsbyrå så jeg får jo bare betalt for det jeg jobber. Kjenner jeg er mektig frustrert. Hadde sett frem til å få svar på hvorfor jeg er så utrolig sliten om dagen + at jeg hadde tenkt å ta opp noe annet som jeg har unngått å nevne tidligere fordi jeg er redd for å få diagnosen fibromyalgi eller kronisk muskel og skjelett sykdom.

Uansett, nå må jeg tilbake til legen en annen dag. Aner ikke når det blir for dem skulle be legen ringe meg. Jeg taper enda mer penger og jobben her blir grinete på meg en gang til. Jeg er avhengig av å ha noen som tar over for meg mens jeg er borte.

Kjenner jeg har lyst til å legge meg ned og hyle.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner frustrasjonen, men det er jo ikke akkurat dagligdags at en lege ikke dukker opp på jobb uten å gi beskjed - kanskje legen selv er blitt alvorlig syk helt akutt?? Her synes jeg du burde gi legen og legekontoret "the benefit of the doubt" så lenge det aldri har skjedd før og ikke er noe som gjentar seg ofte.. Leger er også mennesker vet du..

Skrevet

Var det en time bare for å ta blodprøver ? eller var det samtale i tillegg....

Skrevet

Dette var en time til litt forskjellig egentlig. Jeg var ikke sur på legen, bare litt oppgitt over rotet. Har snakket med henne nå og det er en legesekretær som har rotet. Legen ba henne avbestille alle timer før kl. 10. Mens hun ringer meg og fremskynder min time til 30 min. før legen normalt sett begynner sin arbeidsdag. Tenker hun får høre det. Legen var ikke helt fornøyd.

Jeg har fått ny time i neste uke nå da. Men føler veldig på det i og med at jeg kom 1 time for sent i dag pga. lege og neste uke vil det bli 1,5 time. Er jo ikke min feil, men jeg jobber gjennom bemannngsbyrå og håpet på fast ansettelse her. Har vært litt borte pga. sykt barn og er ikke mange ukene siden jeg selv var sykemeldt en uke pga. virus i luftveiene. Når jeg er borte er jeg avhengig av at det er noen som overtar for meg her. Jeg kan ikke gå på do engang uten at noen overtar.

Er frustrert nå.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...