Gå til innhold

Sjefen din er ikke moren din

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor forventer dere så mye empati og omsorg fra sjefen deres? Sjefens jobb i forhold til dere er å få dere til å jobbe best mulig for minst mulig penger. Sjefen trenger ikke like dere. Den eneste grunnen sjefen har til å være "snill" erat det kan få noen til å yte mer på jobb. Andre trenger heller et spark bak.

La jobb være jobb og skaff dere venner andre steder.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Amen!

Det er så mange " sjefen jublet ikke da jeg sa jeg var gravid" at jeg blir litt matt. Nei, selvfølgelig jubler ikke sjefen bestandig. For sjefen innebærer din graviditet at:

1. du blir ustabil arbeidskraft

2. det må muligens tilrettelegges for deg

3. det må skaffes en vikar som må læres opp

4 du får barn som genererer mer fravær i form av sykt barn dager.

Mange sjefer vil glede seg på dine vegne, fordi de er hyggelige mennesker, men som sjef så er gravide, syke ol det samme som høyere utgifter og merarbeid.

Skrevet

En sjef skal være sjef og leder, helt enig i den. Men om en sjef ønsker seg, og ønsker å beholde, gode, lojale og stabile arbeidstagere så er det alltid lurt å vise empati og omsorg (innen for rimelighetens grenser) for sine ansatte. For ansatte som blir satt pris på og tatt vare på av sin sjef er ofte mer lojale, stabile og blir lengre i bedriften.

Skrevet

De fleste trenger både oppmuntring , respekt og å bli stilt krav til for å yte godt. Jeg synes imidlertid det er en uting at mange forventer at sjefen skal være interesert i dem som privatpersoner.

Skrevet

Kommer litt an på hvilken type bedrift det er hvilken rolle sjefen bør ha.

Skrevet

Det koster en sjef sååå lite å være blid og hyggelig mot sine ansatte, men det gir dem ufattelige mye mer.

Jeg slutter i en jobb nå, fordi sjefene er horrible, De andre ansatte har jobbet der for lenge og blitt vant til behandlingen de får, så de kommer aldri til å gå. De er derimot veldig lei seg for at jeg skal slutte, for nå vet de ikke hva de kommer til å få. Jeg gjør en utrolig god jobb, jeg er likt av alle som benytter seg av oss, og først nå, når jeg skal slutte, forteller sjefen min at han er jo såååå fornøyd med meg. Javel, kunne vist det i alle disse årene da, så hadde jeg ikke dratt min kos

Skrevet

Ofte er det selvfølgelig et effektivt virkemiddel å være blidog hyggelig mot de ansatte. Jeg påstår ikke at en sjef ikke bør være det. Det jeg forundrer meg over er at så mange forventer at en sjef faktisk skal bry seg genuint om alleannsatte som personer. De ansattes lykke er sjeldent det vesentlige. Det som betyr noe er om "lykken" gjør dem til produktive arbeidere.

Når det gjelder din sjef så har han tydligvis gjort mye riktig ettersom de aller fleste velger å bli.

Skrevet

09:12 her.

Nei, min sjef har ikke gjort noe riktig. han ble min sjef når jeg startet, altså, vi begynte på samme plass til samme tid.

De andre har jobbet der i hhv 19, 17 og 14 år. De sier at de ikke trives, men er redd for ikke å få jobb noe annen plass. Sjefene dems (vi har "hver vår sjef", men alle går jo under ett) er 2 damer, hvor en av dem er en tikkenede hormonbombe og smeller og slår i dørene hele dagen, for så å snu på flisa og er smørblid. Ustabil så det holder. Og det er vi alle enige i. De vil bort, men som sagt, de er redde for at de ikke lenger duger.

Nå skal det sies at denne sjefen har blitt verre med åra, og at alt var bedre før (Før de byttet lokale, hadde en annen sjef på laget, osv osv)

Skrevet

Da høres det ikke ut som om sjefen er så dyktig, nei, men det jeg mener er at fokuset bør være hvordan det påvirker bedriften. Hvordan sjefen oppfører seg mot de ansatte er bare et virkemiddel.

Jeg blir matt av folk som syter over at sjefen ikke jubler når de blir gravide ol.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...