Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #1 Skrevet 15. mars 2011 Hei hei. Da er vi igang med å prøve og få barn nr 3 - men jeg må si at jeg gruer meg voldsomt til å gå gravid og få den svære magen igjen. Høres jo innmari teit ut, men jeg er kun 158 høy og normal i vekt. Men magen min blir enorm, og sist jeg var gravid kom det en kommentar på at jeg var like bred som jeg var høy.... har kjempe lyst å få en unge til, det er ikke det - men to kollegaer av meg som er gravid, kan du ikke se på de engang at de er gravid enda de er 5 mnd på vei. Jeg blir litt misunnelig på dem - er helt sikkert dumt. Men tenker at det må være så utrolig mye lettere å gå gravid med en slik liten søt mage, enn min som blir så utrolig svær. Er jo teit å spørre om noen har tips til å få en "mindre" mage en nødvendig, men om noen har råd, så tar jeg gjerne imot. Ikke at jeg tror at magen blir noe mindre, men om noen har tips og råd til å holde ut å gå med den store magen. Som allerede kommer etter bare 8-10 uker på vei.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #2 Skrevet 15. mars 2011 Tips og råd? Vel 9 mnd er vel verdt ventetiden med stor mage for den nydelige skapningen du får
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #3 Skrevet 15. mars 2011 Jeg er 172 cm og får også stor mage. Er mitt tredje svangerskap. I går mente dama på bensinstasjonen at jeg ikke hadde lenge igjen. Jeg er 15 uker på vei, og det fikk meg til å føle meg som et missfoster. Har faktisk lyst å isolere meg til jeg er litt lengre på vei. Har ikke vært på UL og fått fastsatt termin en gang =(
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #4 Skrevet 15. mars 2011 Noen får stor mage, andre ikke. Jeg er 173 og slank og har veldig stor mage allerede i uke 21. Sist jeg var gravid så fikk jeg kommentarer som at "ja nå kan det vel skje når tid som helst"...da hadde jeg 2 mnder igjen(!) Hadde en lang baby + stor plass, så ikke så mye jeg kunne ha gjort fra eller til.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #5 Skrevet 15. mars 2011 tror vi er mange som føler på dette. Alle skal kommentere magen, ikke gøy i det hele tatt. Jeg er vanligvis veldig slank og veltrent, 174 høy og 57 kg. Når jeg er gravid legger jeg på meg på magen, og kun der, og får til gjengjeld en giga mage, som alle skal ha en mening om. Irriterende!! Fikk mage allerede i uke 14-15, god gravidkul. Er i uke 33, og leeenge igjen, men ser jo ut som jeg er to uker på overtid, og det er kollegaer flinke til å påpeke. Er ute å løper hver dag, og har faktisk blitt stoppet av en gammel dame som syntes at jeg burde holde meg unna slike risikosporter når jeg var fødeklar, hehe! Men ser fram mot babyen som kommer!!
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #6 Skrevet 15. mars 2011 Har motsatt "problem", om jeg kan si det slik. Er 180cm og slank, venter tvillinger. Alle - dvs leger på sykehuset, jordmor, gynekolog, naboer, kolleger og Gud-og-Hvermannsen synes jeg har så liten mage, og lurer tidvis på om jeg er sikker på at det er to. Bærer de mye inni meg på en måte, og magen stikker ikke så langt ut siden jeg har lang overkropp. Symfysemålene viser derimot at jeg vært "tilsvarende fullgått enlingsvangerskap i over to måneder. Har tre uker igjen til fullgått svangerskap... Ungene følger normalkurven. Skjønner ikke hvorfor ikke folk bare kan la vær å kommentere mager og kropper uansett "størrelse og form"... Dette ble ikke noe konkret råd til deg hi, men vil bare si at det er like sårende å få kommentarer andre veien også. Folk tenker ikke uansett. Gå for tredjemann dere, og nyt det! Stor klem :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå