Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #1 Skrevet 14. mars 2011 Frykter at det er mange der inne, hu er gedigen rundt magen! Også er hu bare ett lite barn da stakkar, trodde ikke de kunne bli gravide så tidlig jeg.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #2 Skrevet 14. mars 2011 Uansvarlig av deg å ikke sterilisere henne!! Huff! Katter skal holdes inne til de er rundt 6mnd. De skal steriliseres FØR de begynner å gå ute! Når det er sagt, så kan det være vanskelig å gi bort kattunger ja. Du må også vente til kattungene er minimum 12uker... Lykke til! Hold kattemoren inne til hun er ferdig med amminga. Sånn at hun blir sterilisert før du slipper henne ut igjen. Hun kan bli gravid igjen rett etter hun har fått kattungene...
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #3 Skrevet 14. mars 2011 Nei har hatt unger tre ganger på vår katt og jeg er blitt nedringt av folk som ville ha kattunge. Sått inn annonse på Finn.no og dyrenett.no. Det er nok ikke noe problem å bli kvitt de. Særlig om du bor ved en by slik at det er mange innbyggere der... Somsagt må du vente til de er 12 uker.
StoltHønemor<3 Skrevet 15. mars 2011 #4 Skrevet 15. mars 2011 Det kan være både lett og vanskelig å gi bort kattunger, men det går seg til Noen velger å ha kattungene leveringsklare 8 uker gamle eller 12 uker gamle. Min pers.mening er 8 uker. For de klarer seg mer enn bra fra den alderen:) Ellers så kan du kanskje vurdere å få katten til veterinæren, og få sjekket hvor mange det er og om din katt har det bra grunnet alderen. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #5 Skrevet 15. mars 2011 Det trenger ikke å bli et problem, det kan gå greit Men er viktig å vente til de er 12 uker. Valper er leveringsklare når dem er 8 uker, men kattunger trenger noen uker til. De klarer seg når de er 8 uker men de ungene som blir tatt tidlig fra moren får gjerne noen uvaner. Det som er veldig vanlig er at dem sutter på fingrer, øreflipper. Det er "søtt" i begynnelsen men det blir veldig plagsomt etterhvert... Jeg trodde også at 8 uker var greit helt til jeg begynte å jobbe med katter og har hatt en del kattungekull og mener de har best av å være hos mor til de er 12 uker. Husk å sterilisere katten etterpå! Veldig viktig! Ikke bare slipper du kattunger, men reduserer risikoen for mange fæle sykdommer. Husk å chippe katten også! Det er for mange hjemløse katter der ute..
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #6 Skrevet 15. mars 2011 Katten har kun vært inne, har bodd i lwilighet. Har akkurat flyttet til hus, men har ikke hatt hun ute her enda. Faren er katta til søstra mi, trodde som sagt det gikk greit, at de var på besøk, siden hu er såpass lita. Bor i by, oslo, så da er det vel kanskje ikke noe problem å få gitt de bort?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå