Gå til innhold

2 år og spiser SVÆRT lite :( *redd mamma*


Marita21

Anbefalte innlegg

Har ei datter som blir 2 i April. Hun har, siden fylte 1, nesten ikke spist. Hun går normalt opp i vekt(noe jeg hører fra helsesøster er det som gjelder), men hun spiser altså sååå lite. spiser ikke frokost, har ei brødskive i barnehagen, og kanskje en biiiitteliten skål med suppe(de har det ofte i bhg hennes) og resten av kvelden vil hun kun ha mariekjeks( 2-3 kjeks).

Vet at jeg ikke burde gi henne de kjeksene, men føler jeg har prøvd alt, og vil derfor gi henne det jeg vet hun i det minste spiser..?!

 

Vi pleier å i henne bittegranne lørdagsgodt, men hun klarer seg gjerne med en liten pakke rosiner( som hun kaller godteri).

 

Hun er svært kresen i matveien, liker pizza, noe brød(svært lite pålegg), kjøtt og tomatsuppe. Kjøtt bare eeelsker hun! Men det er veldig dyrt for oss å spise kjøtt 7 dager i uken.. Pizza er ikke vi foreldre spesielt glad i, så det spise vi sjeldent..

 

Har dere noen tips om hvordan vi kan få i henne mer mat? Føler oss hjelpesløse her :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Fortsetter under...

jenta mi spiste nesten bare yoghurt og eggehvite (kokt) en sommer, men det gikk seg til. Brtød sklar vi i biter leeenge og uten skorpe. Det er bra næring iallefall i egg og yoghurt, om hun liker det da? Pannekaker, grove vafler, ostesmørbrød, grøt. berde med litt nugatti på skiva enn ngen skive i det hele tatt, mener nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...