rødt&blått Skrevet 14. mars 2011 #1 Skrevet 14. mars 2011 Datteren min tør ikke å gå i bursdag uten mamma eller pappa, så var derfor vitne til at en 5åring fikk sminke i presang. Type barnesminke med flere brett av ulik sminke og farger. Ikke sminke av type karnevalssminke!! Her var det glitter og glamor altså! Jeg synes ikke det er greit å gi sminke i presang, bare så det er sagt! Skjønner at vi er ulike, men hadde jeg ønsket sminke til mine barn så hadde jeg kjøpt det selv.
OsloMor Skrevet 14. mars 2011 #2 Skrevet 14. mars 2011 Hater når ungene får det. Bare gris og tull, og ikke er det bra å kline på huden heller. Er liksom ikke den beste kvaliteten på den dritten der. Unødvendig!
OsloMor Skrevet 14. mars 2011 #3 Skrevet 14. mars 2011 Ja, ikke at det hadde hjulpet nevneverdig om det var Chanel eller noe annen good shit, men gudene vet hva de har i den sminken til barn.
Trultemor73 Skrevet 14. mars 2011 #4 Skrevet 14. mars 2011 Ikke greit. Jenta mi fikk det en gang og fikk desverre masse utslett og så luktet den sminken utrolig vondt. Har ikke peiling på hva det er i den. Hun fikk heller sminkeskrin av meg, (oriflame) som hun bruker når hun skal være jåledame. Den tåler hun bra og hun får bare bruke den noen ganger. Den ligger høyt i skapet mitt. Synes foreldrene skal få bestemme om barnet skal kunne bruke sminke eller ikke og derfor synes jeg det ikke er greit å gi slikt i bursdagspressang.
Gjest Skrevet 14. mars 2011 #5 Skrevet 14. mars 2011 Huff, for en merkelig gave! Sminke til 5-åringer? Skjønner ikke poenget og synes det må være veldig unødvendig.
ano`num *17.03.10* Skrevet 14. mars 2011 #6 Skrevet 14. mars 2011 Jeg har dilemaet om 11åringen skal få lov å gi bort sminke i bursdagsgaver Det er bare det hun ønsker å gi bort, og vistnok bare det alle ønsker seg for tiden. Neglelakk, parfyme, gloss osvosvosv. Jeg tror jeg bare må innse at de rett og slett må få lov å gi/få slike gaver nå. Så får det heller være vi foreldre som må styre bruken av det? Hva jeg mener om 5åringer sier seg vell selv da Stort hopp fra 5 til 11 på alle plan!
rødt&blått Skrevet 14. mars 2011 Forfatter #7 Skrevet 14. mars 2011 Hehe, jo chanel hadde slått an!! Tror nok ikke mammaen her hadde ønsket seg sminke til bursdagsbarnet. Den ble fort gjemt unna heldigvis, for jentene nærmest kastet seg over den etterpå! Jeg er ikke ekstrem på det, har ei jente som har fått et streif av både lipgloss og øyeskygge til spesielle anledninger fordi hun synes det er fryktelig stas, men i utgangspunktet er jeg imot egen sminke til barn både av grunner som nevnt over - klin og at de sannsynligvis er lite hudvennlige i tillegg mener jeg nå at barn er fine nok i seg selv uten sminke.
rødt&blått Skrevet 14. mars 2011 Forfatter #8 Skrevet 14. mars 2011 ano`num *17.03.10*: Skjønner dilemmaet ditt når de er så store som 11. Jeg er tante til ei på 12 som nettopp har fått lov til å begynne med mascara. Alle venninnene hennes får lov og da blir det nok vanskelig å si nei. Lipgloss, parfyme og neglelakk er harmløst i forhold syns jeg! Husk bare å gi neglelakkfjerner sammen med neglelakk! Eller gi et gavekort på HM for eksempel ;0)
Nikamo Skrevet 14. mars 2011 #9 Skrevet 14. mars 2011 Enig med deg i at en 11-åring må kunne gi neglelakk, lipgloss og parfyme i gave til venninner - det blir påalle måter noe helt annet enn at en fem-åring får "lekesminke" i gave... ) Dessuten synes jeg det du (og jeg) nevner her er mer "ufarlig" enn f.eks. mascara og øyenskygge... Her i huset er det i hvert fall ok med både neglelakk og gloss leeenge før mascara!
ano`num *17.03.10* Skrevet 14. mars 2011 #10 Skrevet 14. mars 2011 Mascara er nok også noe som blir brukt, men heldigvis ikke ytrer som ønske i forbindelse med bursdager. Når det gjelder henne selv så synes det jeg er bedre å la henne få starte nå og at vi med det beholder en god kommunikasjon ifh sminke. Lettere å rettlede ifh mengde også da Heldigvis er det mest på prøvestadie enda, hun har det ikke med å sminke seg før hun går ut. Enda. Lilletrille på 3 skal få lov å prøve seg med mitt hun også. Ikke mascara dog! Men neglelakk feks skal hun få prøve så fort hun yhtrer et ønske egentlig. Det handler om å velge sine kamper Jeg trodde forresten at de hadde sluttet med å selge lekesmionke jeg? Kjøpt i utlandet kanskje? For noen år siden var det jo mye snakk om de farlige stoffene det inneholdt. Trodde det ble tatt bort jeg da. At det etter det kun var karnevallsminke med noe bedre innhold igjen i lekebutikkene. Eneste jeg har sett av sminke til barn er i helplastik. Men, jeg har aldri sett etter dette heller - så det er veldig godt mulig at jeg rett og slett ikke har sett riktig vei i butikkene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå