Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #1 Skrevet 14. mars 2011 Har av en eller annen merkelig grunn så utrooolig lyst på kålrot Problemet er bare at jeg ikke har spist det siden jeg var liiten, og sikkert ikke klarer å kjenne igjen kålroten i butikken. Aner heller ikke hvordan jeg må tilberede den.. Er det bare å skylle den og skjære ut i stenger? Eller må de kokes eller noe? Flauuuut!
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #2 Skrevet 14. mars 2011 Det er en stor, ganske rund, gulaktig knoll. Og antakelig står det "kålrot" eller "kålrabi" på skiltet like ved. Den kan skjæres i staver og spises rå. Veldig godt! Bare husk å skjære unna den ytterste delen de er gjerne dekket med voks.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #3 Skrevet 14. mars 2011 kålrota ser ut som en gul/brun kule som er litt glinsende. litt tung, også er den flat på toppen. Du vasker, deler i biter, skjærer av skallet og spiser rå Det er best synes jeg! Men noen får mageknip av rå kålrot :/ Hvis du er gravid, så vask ekstra nøye, pass på å få av all skallet og vask en runde til før du spiser, så slipper du å tenke på om du har fått i deg jordpartikler med guffelure i Kos deg! Og bland gjerne med gulrotsticks, agurksticks og selleri hvis du liker det med dipp! NAMM
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #4 Skrevet 14. mars 2011 Rund, hard, oransje og grå. Skjær av skallet og spis så eller kok til middag. Evt lag kålrabistappe, det fins sikkert en god oppskrift på matprat eller noe.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #6 Skrevet 14. mars 2011 http://www.google.no/images?hl=no&q=k%C3%A5lrot&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&tab=wi&biw=1024&bih=475
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #7 Skrevet 14. mars 2011 google er en fin ting http://www.frukt.no/artikkel.aspx?mnu1id=8060&mnu2id=8061&mnu3id=8132&artid=16579
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå