Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #1 Skrevet 14. mars 2011 I selskap osv.. F.eks. barnedåp.. Og legge dåpsbarnet i vippestolen og sette den på bordet?
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #2 Skrevet 14. mars 2011 Tja...Ser ikke helt problemet med å sette vippestolen på spisebordet hvis det er plass til det - forutsatt at barnet er så lite at det ikke vipper (med fare for å falle ned). Er jo flott å kunne ha blikkkontakt med de voksne og ikke bare se rett i beina deres.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #3 Skrevet 14. mars 2011 Så lenge barnet blir plassert forsvarlig i stolen, og stolen står GODT inne på bordet og alltid med tilsyn syns jeg det er greit. Men ville aldri ha satt barnet nære kanten, eller gått unna barnet. Det blir litt som på stellebordet i mine øyne altså. Man må alltid passe på.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #4 Skrevet 14. mars 2011 Vel, i selskap er jeg litt usikker til det.. men mulig om noen ville ha dåpsbarnet tilgjengelig, så vedkommende kunne sitte og "prate" med barnet
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #6 Skrevet 14. mars 2011 Jeg hadde ofte babyen i vippestolen på bordet når jeg spiste slik at hun kunne være sammen med meg og ikke ligge på gulvet, eller sitte i vippestolen, helt der nede. Så lenge stolen står godt på bordet og man ikke forlater den med barnet i så ser jeg ikke problemet med det eller at det skulle være uansvarlig.
Willy Wonka Skrevet 14. mars 2011 #7 Skrevet 14. mars 2011 Det er absolutt ikke uansvarlig hvis det sitter voksne rundt bordet som selvfølgelig passer på. Vi gjorde det masse da begge barna satt i vippestol. Kjempe sosialt. Selvfølgelig gikk vi aldri fra de...det var alltid en som passet på.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #8 Skrevet 14. mars 2011 Jeg synes også det er litt uansvarlig. Ikke det. Den faller sikkert ikke på gulvet hvis man følger med og stolen står stødig osv. Men synes ikke noe om det. I barnedåpen til jenta mi, fikk jeg beskjed av Svigers at jeg måtte sette vippestolen på bordet. For det første, det var ikke plass, og for det andre, hun lå i vippestolen bak meg, så jeg bare kunne snu meg og ta henne opp hvis hun trengte det. Dette syntes de var dumt, for det var jo hennes dag, og da måtte hun få ligge på bordet.. Jeg sa nei, og at det var jo fortsatt hennes dag selvom hun ikke lå oppå bordet. Så snudde jeg meg for og se til henne og da hadde de fa** meg dratt vippestolen bort til seg så jeg ikke fikk tak i henne! Måtte bare få det ut! Aargh!
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #9 Skrevet 14. mars 2011 uansvarlig! Det står jo til og med på vippestolen(iallefall de vippestolene vi har hatt)at den skal IKKE settes på bordet elelr andre ting,er ment for å stå på gulv, ferdig med det!
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #10 Skrevet 14. mars 2011 I hvert fall ekstremt praktisk når man skal mate to babyer på en gang!
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #11 Skrevet 14. mars 2011 Det er en robust stol som kan stilles inn slik at den ikke vipper. Hva skulle så skje når barnet sitter fastspent i en stol som ikke beveger seg? Kommer til å ha nestemann også på bordet i vippestolen. Null stress:-) 22:14
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #12 Skrevet 14. mars 2011 Det står på vippestolen fordi de som har produsert den ikke vil bli saktsøkt om noe skulle skje. Jeg har brukt vipppestolen mye, både på kjøkkenøya når jeg har laget mat og på spisebordet når vi spiser middag. Begge stedene har store flater slik at det ikke er fare for at barnet skal gynge utfor kanten. Går ann å bruke sunn fornuft. Er bordet et lite kjøkkenbord er det kanskje tryggest å la det være.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #13 Skrevet 14. mars 2011 Ja, vettu meg hva:) Så lenge vippestolen står stødig et stykke unna kanten, og det er folk rundt hele tiden, så ser jeg ikke problemet. Da får babyen øyekontakt med folk rundt også.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #14 Skrevet 14. mars 2011 men hvorfor må dere ha dem på kjøkkenbord o.l? Jeg har gitt mat til småen mens hun satt i vippestolen på gulvet...kunne aldri falt meg inn å plassere stolen på bordet...synes det blir uhygensik også, den står jo på gulvet til vanlig!
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #15 Skrevet 14. mars 2011 Har barnet i vippestol på bordet når jeg spiser for jeg liker å innta mat ved bordet, og ikke på gulvet, og babyen syns det er kjedelig og leit når mamma spiser og han må være alene på gulvet. Derfor. (ps. har rimelige rene gulv og er den stolte innehaver av remedier kan man bruke til å vaske bordet med)
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #16 Skrevet 14. mars 2011 Kommer helt an på vippestolen, vi har to stk. Den ene er en Babybjørn, den er så stødig at jeg ikke bekymrer meg for å sette den på bordet, men har også en med bare stålbein som flytter seg bare man såvidt kommer borti den. Den står IKKE på bordet uansett.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #17 Skrevet 14. mars 2011 Gulvet mitt er nok ikke så møkkete som ditt da ;-) Min erfaring som tvillingmor, er at det var veldig praktisk sånn. Vet ikke hvordan det er med bare en baby.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #18 Skrevet 14. mars 2011 For at babyen skal få delta i det jeg/vi holder på med. Hygienen er jeg ikke så redd for. Eldstegutten leker med bilene sine og eldstejenta har tegnesakene sine både på gulvet og på kjøkkenbordet. Vi vasker hender etter toalettbesøk og før vi spiser, i tillegg bytter jeg kjøkkenklut minst en gang til dagen. Holder det!
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #19 Skrevet 14. mars 2011 Men se for dere en barnedåp da. Ungen blir plassert oppå bordet i vippestolen. Babyen gulper myye. Et familiemedlem reiser seg kjapt opp i refleks for og redde dåpskjolen fra gulpinga, i tillegg kommer enda et familiemedlem som også vil hjelpe. Og midt i alt oppstyret sklir vippestolen.. Eller noe liknende. Når stolene står nærme og folk sitter tett, samtidig som vippestolen står på bordet. Det er risikabelt synes jeg. Babyen tåler og ligger litt for deg selv. Ofte liker de jo og være litt alene. Dessuten kan man fint ha kontakt med babyen fra gulvet. Det har alltid vi her:)
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #20 Skrevet 14. mars 2011 jeg har også rene gulv, men mener fremdelse det er uhygenisk....og hva er det for noe med at barnet ikke kan sitte rett ved deg,han/henne ser jo opp på deg/dere...dere er jo nær uansett! Må ikke gjøre barnet HELT avhengig av deg!
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #21 Skrevet 14. mars 2011 Når babyen er 2 måneder så lar jeg babyen bestemmer det meste. Tror neppe at babyen vil bli en totalt mammadalt fordi han i en alder av 2 måneder fikk mye oppmerksomhet.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #22 Skrevet 14. mars 2011 Jeg klarte ikke å se det helt for meg. Ser ikke for meg at barnet er i vippestolen med dåpskjolen på heller.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #23 Skrevet 14. mars 2011 ser uansett ikke vitsen med det...blir ofte en vane med vippestolen på bordet................
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #24 Skrevet 14. mars 2011 Ikke så god på og forestille det ting du da;)
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #25 Skrevet 14. mars 2011 Er en koselig og praktisk vane i vårt hjem. Du trenger ikke se poenget for min del, gjør som du vil du.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå