Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #1 Skrevet 14. mars 2011 Jeg snakket med en vennine i dag, ang barnehagestart og utstyr. En gammel vogn har jeg fått, som kan brukes til å sove i. Den har seler. Jeg har en voksipose, men det er ikke med mulighet for å bruke seler i den. Hun sa at da må jeg kjøpe ny, for barnehagen vil ikke ha voksiposer uten mulighet til å bruke seler. Har dere hørt noe om dette????
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #2 Skrevet 14. mars 2011 Det er bare tull! Barnehagen kan ikke kreve at de skal bruke seler på barnet i det hele tatt. Det er faktisk slik at egentlig skal vi foreldre skrive under på at de får bruke seler på barnet i vogn før de gjør det. Vet ikke om alle barnehager praktiserer det, men slik er det hvertfall;)
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #3 Skrevet 14. mars 2011 Nei du må ikke kjøpe ny! Har selv voksipose uten hull til seler, men det løser de i barnehagen på en eller annen måte.. (har ikke helt fått med meg hvordan de gjør det..)
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #4 Skrevet 14. mars 2011 Her i barnehagen må vi har poser som kan brukes seler i. Ingen barn, i barnehagen her, får sove i vogn uten seler på seg.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #5 Skrevet 14. mars 2011 Barnet mitt brukte dyne og andre tepper og ikke pose i hele tatt. Det er greit å ha mulighet til å bruke selene. beste er jo seler av typen som sitter fast i vognen for da er det ikke mulig å dette ut, men hva bhg setter som krav varrierer så det må du høre med de om.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #6 Skrevet 14. mars 2011 Ååååå...håper ikke jeg må kjøpe ny. Har ikke råd (alene med min lille datter). Da klipper jeg heller hull i den jeg har. Får snakke med barnehagen om dette. HI
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #7 Skrevet 14. mars 2011 Ønsker du ikke selv at barnet ditt skal ligge trygt i vogna? De bør ha seler så lenge de er kan sette seg opp og ikke har tilsyn konstant.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #8 Skrevet 14. mars 2011 Man har lov til å ha seler og poser på barn for at de ikke skal falle ut av vogner, senger og stoler. Men ikke på eldre som er urolige og brekker lårhalsen når de falle ut av senga eller rullestolen.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #9 Skrevet 14. mars 2011 min bruker ikke seler i vogna, barnehagen bestemmer ikke det!
Ranveig R Skrevet 14. mars 2011 #10 Skrevet 14. mars 2011 Spør i barnehagen du. Jenta vår sov alltid på magen frå ho klarte å snu seg, sjølv i vogna. Låg på rygg ei stund, og snudde seg deretter rundt på magen. Hadde ho hatt sele på hadde ho ikkje klart å sovne, ho *måtte* å snu seg rundt. Ho sov i vogna si i barnehagen utan at nokon sa noko om sele. Men så var ho og såpass stor (og forsiktig av seg) då ho begynte i bhg at ho ikkje ville finne på å klatre ut av vogna sjølv.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #11 Skrevet 14. mars 2011 Har du en Voksi Urban pose så er det allerede laget til slik at en kan stikke hull for fempunktssele. Men nei, det er ikke noe krav!
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #12 Skrevet 14. mars 2011 Datteren vår brukte aldri seler i vogna hjemme, men i barnehagen måtte hun ha det. Da hun var 2,5 - 3 år fikk hun lov til å sove uten seler innimellom, men da måtte hun love å ikke reise seg i vogna når hun våknet. Dette var en avtale hun forhandlet seg til med barnehagen;) hehe.. Sy "knappehullssøm", og klipp hull i voksiposen hvis du må ha sele. Det går helt fint! Dobbeltsjekk at det ikke er en søm der fra før av da, for man må jo klippe opp hullene selv på mange poser
Mutters_til_2 Skrevet 14. mars 2011 #13 Skrevet 14. mars 2011 Hvis du ikke vil klippe hull i posen, kan du jo kjøpe seler som du fester i vogna. http://shop.textalk.se/no/article.php?id=6110&art=283346
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #14 Skrevet 14. mars 2011 Har ikke lest alle svarene men svarer like vel: Kjøp en sele som festes rett på vogna =) Altså en sånn type mange bruker i tripp trapp stoler. det har jeg brukt!
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #15 Skrevet 14. mars 2011 Fikk ikke reise seg opp i vogna når hun våknet? Mener du også å sette seg opp i vogna? Hørtes brutalt ut? Hun fikk vel lov å sette seg opp, "her er jeg"??
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #16 Skrevet 14. mars 2011 Jeg jobber i bhg, og ikke alle ligger med sele. Det kommer litt an på barnet, og så kommer det jo an på barnehagen om man trenger det eller ikke. I "min" bhg har vi vognvakt. Altså en voksen som er ute og passer på barna når de sover siden de er mange. Da kan man hente inn barnet med en gang man merker det er våkent, og det er ingen fare for at noen skal rekke å klatre ut av vogna. I barnehagen til datteren min har de også vognvakt, men de ønsket allikevel at vi hadde sele. Det løste jeg ved å kjøpe en slik standardsele og festet i vogna, og lurte den med i posen ovenfra. Det er det noen som har i min bhg også, og det fungerer helt fint. Koster et par hundre kroner bare.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #17 Skrevet 14. mars 2011 Ja skulle skrive det samme som 22:04. Det finnes seler som settes fast på sidene i vogna. Blir brukt i barnehagen vår. Og her hadde barnehagen en del seler liggende til dem som ikke hadde. Slapp å kjøpe.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #18 Skrevet 14. mars 2011 Når hun våknet vinket hun bare inn til bestyreren på kontoret. Hun ble stilt rett på utsiden av vinduet til kontoret hennes;) Men hun fikk altså ikke lov til å prøve å reise seg og gå ut av vogna selv. Fungerte helt fint det. Sønnen min brukte seler helt til han sluttet å sove på dagtid (2,5 år gammel), men han sov såpass urolig at han trengte det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå