Gå til innhold

Ingen sykemelding etter full bukplastikk - hva da ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer dette sterkt ila kort tid, for å få bort overflødig hud på magen etter to svangerskap.

Jeg hadde nok muligens fått det dekket siden det er en del overheng, men gidder ikke ta den runden. Da tar det mye mer tid, og man kan ikke velge hvor man vil ha operasjonen utført.

Men på Fana medisinske senter,m som er aktuelt for min del, står det at de ikke har lov å skrive ut sykemelding etter kosmetiske operasjoner.

Det er jp relativt stort inngrep, og jeg har en fysisk aktiv jobb. Hva da ? Har ikke ubegrenset ferie til overs heller, siden bhg er stengt om sommeren, og jeg har i tillegg en skolegutt jeg må ta meg av... Trenger ferieukene til det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke legen din skrive ut da?

Skrevet

sorry, leste feil. Trodde det sto at de ikke gav ut sykemeldinger der du tenker opereres.

Skrevet

Fastlegen kan visst i spesielle tilfeller skrive ut sykemelding, men det sto ikke spesifisert hva spesielle tilfeller er.

Skrevet

Jeg skal igjennom full bukplastikk eller t snitt som de sier i dag, jeg må regne 3 til 6 ukers sykemelding sa kirurgen

Skrevet

Kan ikke svare på spørsmålet ditt, men vil bare si at da fastlegen min skrev henvisning til meg ang. bukplastikk, sendte jeg den rundt der jeg selv ønsket fordi det var fritt sykehusvalg. Der jeg ble operert, sendte jeg henvisningen i slutten av april, hadde svar i begynnelsen av mai og opererte i slutten av august. Så det tar ikke nødvendigvis sååå lang tid.

Skrevet

du får ikke sykemelding så lenge du gjør det fordi du selv vil det.. hadde du fått henvisning og anbefaling av lege hadde du fått sykemelding.

du må nok ta ferieuker.. var det jeg måtte da jeg tok fettsuging for 2 år siden. dette er jo for egen vinnings skyld og det er ikke et så kalt spesielt tilfelle.. var beskjeden jeg fikk.. men mulig leger praktiserer dette forskjellig

Skrevet

Stemmer som 20:39 sier.. Velger du det selv må du betale for frien du må ha også.. Blir du henvist og har medisinsk godkjent grunn for inngrepet får du også dekket sykepenger under sykemelding..

Grunnen er jo enkel, folk skal ikke kunne ta plastiske operasjoner dann og vann og få dekket sykemeldinger bare fordi de har lyst til å fikse nesen eller puppene..

Skrevet

Sjekk om noen av de private klinikkene der du bor får refusjon fra staten, få henvisning fra fastlegen. Jeg fikk tlf to dager etter de hadde mottat henvisningen med spørsmål om når jeg ville opereres, kunne få operasjon i løpet av noen uker. Fastlegen din kan skrive sykemelding, selv om det er noe du gjør av egen fri vilje. Lykke til.

Skrevet

HI her.

Får ta det med fastlegen da, skjønner jeg.

Ser ikke helt fortskjellen, for det er jo kosmetisk uansett når det gjelder denne typen opersjon.

Det er jo med psykisk enn fysisk plage (selv om jeg er plaget med litt sopp/sår under hudfolden da)

Skrevet

man får ikke sykmelding etter plastisk kirurgi, med mindre det er påvist medisinske problemer som gjør at du får operasjonen dekket av staten. Du kan ta fri fra jobb uten lønn hvis du ikke ønsker å bruke ferieukene.

Skrevet

Hvor tok du det, Monajenten ?

Er du 100 % fornøyd ?

HI

Skrevet

Jeg ble operert på Colosseumklinikken i Oslo, men jeg tror ikke de får refusjon fra staten nå lengre. Jeg opererte i 2007.

Jeg vil si at jeg er...98% fornøyd, hehe;-) Magen er kjempefin, og operasjonsarret er helt greit, og blir dekket av trusekanten, men jeg har fått et stygt arr på navlen. På undersiden er det en helt tynn, hvit strek og omtrent usynlig, men over navlen er det rødt og kanskje 4 mm tykt. Det irriterte meg så mye at jeg fikk komme tilbake for å operere navlen på nytt. Trodde det ville bli bedre da de da kun hadde arret å konsentrere seg om, men det ble det ikke. Er nok lett disponibel for stygge arr.

Det ødelegger litt i forhold til at jeg fortsatt ikke føler jeg kan slenge av meg genseren (ikke at jeg gjør det så ofte da;-)) men det betyr ingenting i forhold til hvordan magen var før.

På stranden klipper jeg av en tynn stripe med hudfarget sportstape og limer over, og da kan man ikke se arret.

Skrevet

Hvis du er plaget med sopp/sår, så er det nesten garantert at du får det dekket. Gå gjennom fastlegen og bruk pengene du hadde planlagt å bruke på en ferie istedenfor, er mitt råd:-) Jeg hadde ikke sopp, men fikk det likevel dekket. Men jeg hadde store psykiske problemer i forbindelse med det.

Skrevet

Hmm, takk for tips.

Skal tenke hardt på det.

Trodde det var så og si umulig å få det dekket, så tenkte at den kampen orker jeg ikke ta...

HI

Skrevet

Jeg fikk åpen henvisning fra fastlegen min, slik at jeg selv undersøkte ventetider o.l. på klinikker. Fra jeg fikk henvisningen til jeg var operert var det gått to måneder, synes ikke dette er så lang tid med henvisning jeg. I og med at jeg fikk henvisning fikk jeg også sykemelding. Var sykemeldt i tre uker.

Det er jo ikke fastlegen din som bestemmer om du får det dekt eller ikke, men den kirurgen du får vurderingstime til.

Skrevet

på nesttun tar de det BMS? der får en det dekket, om det er gale nok som det høres ut som. Vet om en som ble operert etter 3 uker. Hør med dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...