Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #1 Skrevet 14. mars 2011 Jeg skal begynne å strikke babyteppe til nurket, men vi vet jo ikke om det blir jente eller gutt, så jeg tenkte å strikke det i 3 forskjellige lillafarger, for jeg mener det er fint både til ei babyjente og til en babygutt, men min samboer mener at en gutt slettes ikke kan ha et lilla teppa, ikke engang en liten søt baby. Hva mener dere??
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #4 Skrevet 14. mars 2011 veeel lilla er vel egentlig ikke noen guttefarge nei..men finnes jo mange nøytrale farger du kan strikke med også da, som brunt,beige,hvitt fks....eller gult osv..
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #5 Skrevet 14. mars 2011 jada, det er sant, men hadde lyst å strikke noe "friskt" hehe.. derfor jeg tenkte lilla, for brunt og beige blir litt kjedelig synes jeg.. takk for innspill
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #6 Skrevet 14. mars 2011 Jeg elsker lilla, men syns desverre ikke at det er noe babyfarge til gutt.. Då må du iallefall blande inn noen mørke farger.. Vi vet heller ikke hvilke kjønn vi venter.. Så her ble babyteppe i brunt, turkis og limegrønt... Vogna vår er creme farget, så det passet perfekt.. Men du bestemmer jo selv.. men jeg må desverre si meg enig med mammen din der ja.. Men hvis det blir jente så er det jo perfekt. Hvis vi får jente så skal båndet på dåpskjolen være mørk lilla..
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #7 Skrevet 14. mars 2011 joda....litt lilla kan godt en gutt ha:) Det har jeg brukt på gutta mine iallefall Skal begynne og strikke teppe nå. Da blir det blått,grønt (frisk en) og ?? Mulig jeg tar lilla. Vet ikke om det blir gutt eller jente enda her heller
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #8 Skrevet 14. mars 2011 Grønt er friskt også! Lilla er en jentefarge med mindre den går mer mot blått enn rødt, mer type indigo.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #9 Skrevet 14. mars 2011 Jeg strikket også til baby som jeg ikke visste kjønn på. Valgte lys grønn, det passer uansett )
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #10 Skrevet 14. mars 2011 det hørtes jo ikke dumt ut! mange fine grønnfarger
VåreSøteSmå Skrevet 14. mars 2011 #11 Skrevet 14. mars 2011 Lys fin grønnfarge er kjempefint uansett kjønn,mørk brunt passer til begge.Lilla er vel litt jentete,men blander du det med andre farger går det jo fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå