Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #1 Skrevet 14. mars 2011 Er det bare personlighet, eller er det mer konflikt mellom to tette søsken av samme kjønn? Jeg har to av samme kjønn med ca 2 års mellomrom som ofte kranglet mye når de var små. Nå som begge er skolebarn er de mest gode venner, men kan fortsatt sloss så busta fyker fra tid til annen. Så har jeg to til små av ulikt kjønn, ca 2 år mellom dem også, og disse krangler lite synes jeg. Går mange dager mellom hver gang, og de er ikke så fysiske mot hverandre heller som de eldste var. Synes dette går igjen hos venninner også. De med to jenter eller to gutter forteller mye om at barna stadig er i tottene på hverandre, men de med gutt-jente ikke later til å ha så mye problem med dette. Litt, men ikke så mye. På den annen side så leker også gutt-jente kombinasjonen mindre sammen, mens de med samme kjønn leker masse sammen når de først er venner. Hva er deres erfaringer her?
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #2 Skrevet 14. mars 2011 1 år og 2 mnd mellom jentene mine, de er små ennå 3 og 4. De krangler som busta fyker for å være bestevenner like etter og så krangles det igjen.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #3 Skrevet 14. mars 2011 Tror det har mer med personlighet å gjøre enn alder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå