Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #1 Skrevet 14. mars 2011 Hvilken er best? Hvilke egenskaper bør den ha?
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #2 Skrevet 14. mars 2011 Jeg tror dette er veldig personavhengig. Ta en tur på helsestasjonen din og prøv de de har der (de har sikkert noen forskjellige). Personlig så ser jeg ikke helt behovet. Jeg slet med å få til ammingen, og angrer sånn sett ikke på at jeg kjøpte ammepute, men jeg brukte den vel i 1-2 uker. Det ble litt mer behagelige 2 uker til ammingen var på plass, men utover det så er det greit å venne seg til å amme uten puten - jeg syns det var like greit også (nå hadde jeg en veldig liten baby, så det kan være annereledes om h'n hadde vært stor). Puten kostet vel ca 4-500 kr, og hadde jeg vist at jeg ikke kom til å bruke den mer hadde jeg ikke kjøpt den....
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #3 Skrevet 14. mars 2011 Trenger man virkelig ammepute? Har ammet i mer enn 3 år i strekk nå(2 barn) og aldri brukt en, aldri savnet det. Prøv en før du løper avsted og kjøper ihvertfall, man kjøper så mange unødvendige saker når man venter baby, tror man kunne spart seg over halvparten av tingene om man bare hadde ventet litt for å se an hva man føler behov for.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #4 Skrevet 14. mars 2011 De som spør om man trenger, har tydeligvis hatt kjapp amming og ikke rygg/nakke-problemer. Jeg har prøvd et par forskjellige. Synes faktisk at den beste var freebag. Den koster litt, men der kan du regulere høyde og plassering osv akkurat som det passer deg (er en liten sakkosekk). Jeg ammet 1 time hver 3. time i et halvt år og samtidig pumpet jeg. Hadde ofte ammeputa i fanget da også for å slippe å bli så sliten av å holde pumpa (pumpet etter hvert måltid). Jeg brukte ammeputa helt til ved ammeslutt ved nærmere 2 år. Brukte ikke det når jeg var ute på noe selvsagt, men veldig behagelig å ha hjemme i sofaen.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #5 Skrevet 15. mars 2011 Der har du et poeng. Jeg slet ikke med skuldre eller langvarig amming, og som jeg påpekte hadde jeg liten baby, og regner med at det sikkert hadde litt å si. Men så er det slik at man ofte ammer utenfor hjemmet der det ikke alltid er tilgang på ammeputer, og man må finne gode stillinger også uten ammepute. Jeg vil vel anbefale deg å vente til du føler behovet. Ammeputer får du lett tak i. 18:56
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #6 Skrevet 15. mars 2011 Det er jo flere som bruker ammeputa slik at barnet ligger på fanget og oppover ammeputa når den får flaske også.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #7 Skrevet 15. mars 2011 For meg var ammeputen en ren velsignelse. Hadde det ikke med den første, og slet med vonde skuldre. Ammeputen gjorde at jeg slapp dette, bare å legge babyen til rette på puten, og ingen løfting. Vet at mange mener det er unødvendig, men for meg var det noe av det beste jeg hadde det første halve året. Vet ikke hva slags type pute det var, den var halvmåneformet og fylt med isoporkuler. Kjøpte den brukt for 100 kr.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #8 Skrevet 15. mars 2011 Eneste er å støtte. Kan like godt bruke en pute!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå