Gå til innhold

vil ikke være gravid mer.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 14 uker gravid og dypt deprimert, takler å være gravid dårlig, blitt paranoid, sykelig sjalu og et mønster pga hormonene tror jeg. Holdee på å bli slutt med bf pga dette, jeg vil ikke være geavid et minutt til, jeg hater det... Kan jeg ta abort ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får kontakte fastlegen å spørre. INGEN her inne kan gi deg et svar. Men etter uke 12 skal det mye til, bare så du vet

Skrevet

Du kan få abort hvis du er kjapp og kontakter fastlegen, men husk at en senarbort er enorm psykisk påkjenning som kan gi alvorlige varie men for din del, det kan aldri tas tilbake. Det er stor forskjell på å ta abort i feks uke 9 og uke 14-16, både fysisk og psykisk.

Du må også søke om å få ta abort, men innenfor uke 16 i hvertfall så får de fleste som søker invilget abort.

Skrevet

Nei, det skal ikke mye til for å få invilget abort etter 12uke, fram til uke 16 så er det få problemer med å få tatt abort, noen får også invilget abort uten at det er fosterskader senere enn dette desverre.

Skrevet

kan og reise til svergie og ta abort til uke 18.. det har normenn lov til, men må betale selv..

Skrevet

Kjære deg. Skjønner at dette er slitsomt og vondt. Jeg er ikke en såkalt abort-motstander. Men er du helt sikker på at du vil ta abort?

Du har sikkert tenkt over det igjen igjen. Men tenk over det en gang til.

Det er mye hjelp man kan få rundt seg. Psykologer, legen din osv.

Ta en ordentlig prat med mannen din. Prøv og få han til og forstå hvordan du har det.

Synes bare det er synd at du ikke skal få det vakreste livet kan gi p.ga dette.

Sender deg en klem.

Skrevet

Nei jeg vil ikke miste barnet, Jeg takler ikke hormonrne, har vært innlagt frivillig før på psykiatrisk sykehus. trodde jeg var bipolar. Ble behandlet som dritt, måtte kontakte advokat osv... Har i ettertid blitt friskmeldt og vært Hos psykolog, men nå er jeg livredd for leger osv.... at jeg unngår nesten a få hjelp, lett å si prat med Legen så ser dem i fortiden min og jeg er tilbake det. Dårlig mor osv... Nei takler ikke det

Skrevet

Hei, jeg sliter også med depresjon dette svangerskapet og skjønner godt hva du mener med at du ikke vil være gravid mere ! Jeg har blitt 100 % sykmeldt og skal nå settes i kontakt med noe som heter "Spebarnsteamet". Det er en gruppe innen BUPA, men som kun har med forebygging og hjelp ved svangerskap og fødselsdepresjoner. Får masse skryt !! Hør med jordmor der du bor om du kan komme i kontakt med dem ?

Kanskje det kan hjelpe deg litt ??

Varme tanker og medfølelse fra meg

Skrevet

Bor ikke i norge tviler på jeg får noe slags hjelp som det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...