Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #1 Skrevet 14. mars 2011 Skal snart tilbake på skolebenken, og ser at vi har noe så inne h.... med regninger hver måned. Har gått gjennom alle regningene og plukket ut alt som ikke er nødvendig, da sitter vi igjen med 29 600 hver mnd til hus, bil, bensin, strøm, kommunale avgifter, barnehage, sfo, forsikringer. 200 kr går hver mnd til tv og 600 kr til internett. sjekket andre alternativer, men siden vi bor et sted med lite dekning, er det ikke noe å spare inn pga mangel på konkurranse. Så da er de eneste stedene å spare inn: 8000 kr til mat og div (vaskepulver/kattemat osv) 2000 kr til klær og sko til alle 1000 kr til gaver osv ved bursdagsfeiring. Noen lure sparetips på de siste tre postene?
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #2 Skrevet 14. mars 2011 Vi har bare 25 000,- hver mnd vi. Men nå har dere kanskje flere barn osv. Så der er jeg litt blank siden vårt første fortsatt er i magen hehe. Men kan jo prøve å komme med tips jeg bruker selv når vi har lite penger. Mat: First price. F.eks brød, som de fleste vel egentlig ikke bryr seg så mye om hvordan smaker (Er jo pålegget som gir mest smak) kneip FP koster bare 5-6 kroner! Og det går jo litt brød. Utnytt maten så dere ikke kaster noe særlig. Kjøper dere noe som går fort ut på dato så sørg for å planlegge å lage flere middager med den ingrediensen den uka. Skriv middagsliste for uka, kanskje basert på hva som er på tilbud av kjøtt etc? Kjøper dere mye glassmat til bhg barn etc. lag dette selv. Lag en oversikt over hva dere har i fryser og skap (evt.hva som går ut på dato først) og lag middager av det. Vaskemidler osv kan kjøpes billig og bra på europris (first price har også dette). Vi kjøper 10 kgs sekker med kattemat, de koster ca 600,- i dyrebutikk. De varer leeenge. (vi har 2 katter) 1000,- til gaver er kanskje mye, men nå vet jeg ikke hvor mange venner dere har eller barn. Men er man student får man forståelse for å gi litt billigere gaver. Klær og sko må man jo ha. Hvertfall barna. De vokser jo fortere ut av ting, men vi har knapt kjøpt klær til oss selv det siste året, blir liksom bare hvis vi trenger noe spesielt. Men man har som regel for mye fra før ;p Selg ting dere ikke trenger på finn.no. Vanskelig når jeg ikke vet hvor mange dere er og hvordan dere gjør det nå, men dette var mitt forsøk. Jeg er rimelig god på å leve på lite fra jeg var singel. Jo! Og et tips. Det finnes noe som heter mystery shopper. www.gapbuster.no (f.eks) der man kan tjene ekstra penger når man har tid Det har jeg gjort i flere år. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå