Me&Mine Skrevet 14. mars 2011 #1 Skrevet 14. mars 2011 Jeg holder på å strikker dette vognteppet: http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b13&d_id=23〈=no Hvordan strikker jeg striper med fire farger? Må jeg ta med alle fire trådene hele veien? Ser for meg at d vil se rotete ut.. Finnes det ett lurere triks?
Mia29 Skrevet 14. mars 2011 #2 Skrevet 14. mars 2011 Jeg er ingen mester på avansert strikking, men hvis du begynner og avslutter fargen på samme side så vil du nok få det pent enten du kutter tråden eller lar den følge fra felt til felt. Du bare skjuler den etterpå når du hekler kant rundt. Men det avhenger litt av hvor tykk heklekanten blir om du klarer å få det pent og ikke for stor skille mellom den siden og siden hvor du ikke skjuler tråder. alternativt kutter du for hver stripe og skjuler ttråden i stripen, ikke langs kanten på baksiden av teppet. Jeg pleier å spørre om slikt i butikken der jeg kjøper garn/mønster. De har stort sett peiling. Lykke til! Veldig fint teppe!
Me&Mine Skrevet 14. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 14. mars 2011 Takker for tipsene Får bare prøve meg frem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå