Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #1 Skrevet 14. mars 2011 Jeg hadde 2 katter før jeg ble sammen med samboern min. Nå venter vi baby. Hans familie bor 5 timer unna, og derfor har vi gjesterom til de når de evt. kommer. MEN så fant jeg ut for litt siden at mannen til søstern til samboern min er suuperallergisk og ikke kan komme til oss. Søstern er jo kjempelei seg for hun vil jo komme på besøk med han selvfølgelig. Ikke morsomt å sitte i bil 5 timer alene. Siden de skal få kommet i dåp så må vi leie lokale. Faren min har hytte vi kunne brukt med masse overnattingsmuligheter, men han har hund og da kan han ikke komme dit heller. Må vi ha 2 bursdager og alt hvert år eller leie lokale så blir det jo dyrt, men jeg vil jo selvfølgelig gjøre det om vi må, for familie er viktig. Noen som har vært/er i samme situasjon og har noen forslag? Hvordan skal de få kommet på besøk f.eks når babyen har kommet?
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #2 Skrevet 14. mars 2011 zyrtek? er det ikke noe han kan ta akkurat disse dagene?
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #3 Skrevet 14. mars 2011 Hva med allergitabletter?? og så kan hun kanskje bestille hotellrom til overnatting??
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #4 Skrevet 14. mars 2011 Han er sånn som ikke kan gå inn døra uten å få reaksjon. Litt mer seriøs allergi enn de fleste vil jeg anta siden det er de som har sagt at de ikke kan komme hit.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #5 Skrevet 14. mars 2011 Hotellrom er jo greit nok det, men hvor skal vi være om dagen?
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #6 Skrevet 14. mars 2011 PS. Hadde det gått med allergitabletter regner jeg med at de ikke ville gjort det så vanskelig for seg selv og oss. Jeg klarer å tenke såpass.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #7 Skrevet 14. mars 2011 Ærlig talt, det får de ordne og finne ut av. Jeg har allergier jeg og som kan gi alvorlig utslag, men det er ingen annens problem.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #8 Skrevet 14. mars 2011 På dagen kan dere være på hotellet, gå i parken.... cafe osv... mange feirer bursdager på andre steder enn i hjemmet. Kan lage koselige begivenheter rundt besøket deres..... Det ordner seg nok dersom man er litt kreativ =)
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #10 Skrevet 14. mars 2011 Gir de deg virkelig ansvar for å løse det der? Herremin.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #11 Skrevet 14. mars 2011 De får selv sørge for hotellovernatting når de vil komme på besøk. Er han så allergisk at han ikke kan komme hjem til dere, så må han/de selv finne andre måter å ha omgang med dere på. De kan faktisk ikke forlange eller forvente at dere skal leie lokale til alle begivenheter for at de skal få komme....
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #12 Skrevet 14. mars 2011 skjønner ikke helt dette med at søsteren til mannen er så lei seg?? Vil de komme på besøk og ikke kan overnatte hos dere, så får de finne andre overnattingsmuligheter da - f.eks leie hotellrom.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #13 Skrevet 14. mars 2011 Er vel fordi hun gjerne vil komme på besøk hjem til oss. Koster jo også for å leie hotellrom. Selv om de bør ha råd til det egentlig. Svigermor som kom å ga meg dårlig samvittighet for dette.. Og ja, etterhvert vil vi kunne være på hotell når de er her eller ute, selv om det er dritkjipt å ikke kunne være hjemme. Men med nyfødt baby vil jeg være hjemme når de er her i mange timer. Har bedt samboer sifra at hun får bli med foreldrene dems når de kommer etter babyens ankomst så hun slipper å dra alene eller vente til vi kommer til Sverige. Er det slemt? HI
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #14 Skrevet 14. mars 2011 Allergitabletter hjelper ikke mot kraftig allergi. Dessuten blir mange så trøtte av dem at det er uaktuelt å ta dem hvis man skal i selskap og være sosial. Jeg skjønner ikke hvorfor folk på død og liv må ha dyr inne i husene sine, oppe i møblene og over alt. Jeg ble en gang tilbudt et gjesterom hvor det bodde en katt. De hadde ikke engang giddet å støvsuge ordentlig der. Jeg måtte bare dra hjem. Og dette fikk de seg til å bli fornærmet for!
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #15 Skrevet 14. mars 2011 Jeg støvsuger da nøye, børster kattene daglig og sørger for at det ikke er masse hår her. Det var vel noe urettferdig av deg å bare anta at jeg er sånn? Og ærlig talt. Det er ganske vanlig å ha kjæledyr, det at folk ikke skal ha dyr inne i husene sine (hvor skal de være da?) fordi du har allergi synes jeg er rimelig på trynet. Sorry. Jeg har også kraftige allergier mot andre ting men kan jo ikke eliminere alt som forårsaker reaksjoner for det..
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #16 Skrevet 14. mars 2011 Jammen, det er vel ingenting som hindrer søsteren å komme?? Det får da være måte på hva slag ansvar man skal legge på andre! Kjedelig å sitte alene i bil?????
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #17 Skrevet 14. mars 2011 Nei, det er ingenting som hindrer henne. Men virker som hun ikke vil kjøre i 5 timer en vei for å besøke oss uten forloveden sin. Og jeg skjønner jo det også.. men synes det er kjedelig situasjon.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #18 Skrevet 14. mars 2011 14.57, er du virkelig seriøs?? Skjønner ikke at folk på død og liv må ha dyr inne i husene sine, oppe i møblene og over alt? Haha, jeg håper du tuller. Vi har tre katter og de er familiemedlemmer og er hjertelig velkommen i alle rom og opp i alle møbler bortsett fra inne på soverommene om natten. Jeg har venner som er allergikere, og jeg støvsuger alltid ekstra godt før de skal komme på besøk. Hvis de fortsatt skulle finne på å reagere så får de heller la være å komme hit for her bor pus.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #19 Skrevet 14. mars 2011 Mine bestevenner har katt, og jeg er allergisk. Jeg sover i telt eller på hotell når vi besøker dem. I sommerhalvåret slår vi opp et telt i hagen, så egger jeg meg der om kvelden. Neste morgen få jeg kaffe latte på "sengen". Om vinteren sover jeg enten hos naboene, som leier ut rom, eller på et hotell i nærheten. Men jeg er ikke verre plaget enn at jeg kan være inne hos dem i flere timer, til middag og prat så lenge jeg tar litt zyrtek og astmamedisin på forhånd, så det er kun om natten når jeg legger meg ned, at jeg blir ordentlig plaget (får ikke puste)
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #20 Skrevet 14. mars 2011 Enig med 14.28! Jeg er allergisk selv, men det er mitt problem og mitt ansvar å löse. Typisk svigermödre å skulle gi folk dårlig samvittighet for slikt...så hun mener du skal slakte kattene dine slik at mannen til sösteren til mannen din kan komme på besök to-tre ganger i året????
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå