Gå til innhold

Kurvfest, hva synes dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kjære og jeg går med planer om å gifte oss snart.

Vi har vært sammen i 8 år og er godt etablerte med hus, bil og en liten sønn :)

Men vi har ikke råd til noe stort bryllup og har en lang liste med personer vi ønsker å invitere. Vi har ingen gaveønsker siden vi har det vi trenger. Derfor kom vi inn på tanken om kurvfest. Vi lurte på å leie lokale som vi pynter litt koselig og så inviterer vi til kurvfest. Det vil si at i stedet for gaver, tar de med seg mat og drikke som vi setter fram på et langbord.

På den måten får vi invitert alle vi ønsker og vi kan få en skikkelig fest uten for store kostnader :)

Hva synes dere om denne ideen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri hørt om kurvfester før, men det hørtes jo kjempekoselig ut! Får gjestene beskjed om hva de skal ta med da? Om de skal ta med kjøtt, salat, kaker osv.? Ellers kan dere jo ende opp med mye av noe og lite av noe annet.

Synes det var en kjempeidé! :)

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Ja, vi må jo finne en måte å koordinere alt på slik at det ikke blir som du sier.

Tror vi kommer til å prøve å gjennomføre det, så nå blir det spennende å finne ut av resten :)

Skrevet

jeg synes det er en god idè jeg :)

men som noen nevnte så er det kanskje smart å skrive på invitasjonene eller noe at de må ta med noe spesiellt(kjøtt, salat, tilbehør, drikke, kake, dessert osv), slik at ikke alle tar med seg kjøtt eller kake, så blir dere sittende å spise kjøtt med kake som tilbehør(litt satt på spissen da :P)

• 1 måned senere...
Skrevet

Synes det er en kjempefin ide, hadde tenkt på det selv også men vi endte opp med grillfest;-)

Gjestene vil også synes det er ekstra stas når alle har vært med og bidratt tror jeg! Bryllupshysteriet med budsjetter i hundretusenkronersklassen har gått litt langt synes jeg.. det gjør jo at mange ikke har råd til å gifte seg - og iallefall ikke invitere alle de egentlig har lyst til! Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...