Gå til innhold

Fordeling mellom besteforeldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis dere har bor samme sted/by som begge besteforeldreparene til barnet, og begge sider gleder seg veldig, men den ene siden er "sterkere" enn den andre og kan muligens overkjøre de andre da barnet kommer. Hvordan fordeler deres barnets tid med besteforeldrene? Vi bor 5 og 10 minutter unna foreldrene våre og jeg tenker mye på hvordan fordelingen vil bli. Jeg vil at begge sider skal få ca likt, men moren til mannen min er overdreven klar for å bli bestemor. Dere som bor så nærme begge foreldrene, hvor ofte er de hos hver av de? Og blir det likt mellom dem? Jeg må desverre erkjenne at jeg vil det skal være likt, eller i mine foreldres favør "flau", og tenker mer negativ på at mannens familie skal å mest kontakt. Noen med gode råd her? :S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke lag sånne problemer på forhånd er mitt råd. Du bruker så mye energi på ting du ikke engang vet hvordan blir...

Det er stort å bli bestemor, men det er ikke sikkert de kommer til å renne ned dørene hos dere likevel. Hvor mye dere reiser på besøk bestemmer dere jo selv.

Første halve året bruker man jo ikke så mye barnevakt akkurat, man ammer jo og barnet er lite. Etterhvert som ungene vokser til finner dere ut av det.

Mine unger sover en natt hos svigermor kanskje en gang i måneden, hos min mor kanskje en gang i året. De bor like nærme, men mamma vil heller ha de et par timer og levere de tilbake, mens svigermor koser seg med å ha de på overnatting. Dette har de funnet ut av etterhvert.

Ungene er akkurat like glad i de begge to.

Skrevet

Vi bor 5 min unna mine foreldre og ti min unna samboers foreldre.

Vi er veldig familiekjære begge to så vi var hjemme nesten hver eneste helg det første året. Da var vi hos det ene paret lørdag og det andre paret søndag. og så byttet vi neste helg. Var ikke alltid det passet, men det jevnet seg ut.

vi bodde noen uker hos mine(da han sine har katt og jeg ikke tåler det så bra) før vi flyttet tre måneder til utlandet, hvor bare mine kom på besøk(naturlig da vi bodde hos mamma sin bror). Året etter er vi ca like mye på besøk hos begge, men svigers har fått seg hytte så da er vi lengre der når vi først er der, men ser de ikke lengre hver helg da de reiser dit ofte. Svigermor har fri to dager i uken så hun tar lillejenta hvis det passer slik når lillejenta er syk, planleggingsdager osv.. Min mor tar seg fri en dag i ny og ne for å ha kosedag med barnebarnet sitt.

Ble langt og rotete:p konklusjon er at det er helt umulig å få det helt likt da det alltid vil være faktorer som spiller inn. jeg straffer ikke svigers fordi svigermor tar hun en dag når vi jobber, da blir det ikke sånn at vi ikke besøker de den helgen. Nå skal vi en uke til syden med de, men det var vi med mine i fjor.

Det jevner seg ut, så du kan ta det helt med ro! og hvis ditt barn ser det ene paret noen timer mer her og der utgjør ikke det forskjellen! men man kan prøve å ta hensyn og gjøre det så likt så mulig. Det må iallefall vi, hvis ikke hadde det blitt mye rabbalder da de er hodestupsforelsket i sitt barnebarn;-)

Skrevet

Det var et beroligende innlegg, tusen takk! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...