Gå til innhold

Står alle voksne alpint/snowboard for tiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er fortsatt relativt ung(34 år) og har ALDRI prøvd noen av delene. Er jeg den eneste i min aldersgruppe som fortsatt har til gode å prøve? Hehe...

I alle år har jeg gått langrenn med familien(min og mannens familie samles hver vinter og påske på svigermors hytte, kjempekoselig!) men flere og flere av mine og hans søsken og søskenbarn faller fra langrennsgruppa for å gå i bakken. Ender med at jeg går med mine foreldre og svigers. Kjekt det men det hadde jo vært kos å kunne være med de andre også. Hytta ligger perfekt til, fem minutters gange til alpinanlegget så jeg burde nok utnytte det til fulle:) Har lyst å kjøpe meg slalåmski MEN...Er det veldig vanskelig å lære seg teknikker osv. når man er såpass voksen første gangen? Noen med erfaringer?:) Syns også bakkene virker så bratte! Hjelp! Hvis jeg stopper opp i bakken og syns det går for fort, blir ikke folk bak meg veldig irritert da og begynner å pushe på? Noen med tips og råd?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen min på 38 er ivrig i bakken, mannen til mamma også (som bare er 40)

Bakkene er ikke så bratte som det ser ut til :) Jenta på snart 7 står i den store bakken med oss :) Det er sikkert noen instruktører der som kan lære deg basicen i dette. Veldig artig da :o)

Og nei, tror ikke folk blir irriterte. De som kan stå, og står fort, de kan svinge unna. Og bakken er jo bredere enn rumpa di, så det er god plass!

Skrevet

Jeg prøvde alpint for første gang i voksen alder. Teknikken kom av seg selv etter at par turer, men det var allikevel ikke noe for meg. Jeg liker langrenn for turens skyld, og selv om jeg liker fart i utgangspunktet var slalom for meg "bli dratt opp fjellet og renn ned". Alle turene var jo like. Det ble så kjedelig. Og bakkene er bratte:(

Liker best å se litt natur og glede meg til matpakken jeg:)

Skrevet

ville vel heller ha leid første gang for å se om det er noe for deg. Jeg var på hyttetur i vinter, og med oss hadde vi en tysk mann på din alder, han hadde aldri stått på nedoverski. Og han var vettskremt på toppen av bakken, ingen tenkte jo på at det var lurt å prøve litt forsiktig først. På vei ned bestemte han seg for at han skulle levere skiene så fort han kom ned, og aldri prøve igjen. Men han lærte teknikken i løpet av første turen, og plutselig så vi han gliste og vinka i heisen på vei opp igjen:-)

Skrevet

Vel - jeg har kjørt slalåm i en årrekke og både telemark og snowboard.

Jeg stopper opp i bakken rett som det er. Særlig ved telemark - det er rett og slett ganske tungt for beina og jeg trenger pauser.

Er ikke så vanskelig å lære, men det er en forutsetning at du tør å falle, man blir ikke god på ski uten å ha falt noen ganger.

Er du stø på langrenn vil ikke slalåm bli noe problem. Bare litt uvant at du skal stole på stålkantene. Prøv litt først, deretter spanderer du på deg en time med en skilærer. Det gjør underverker!

Lykke til!

Husk hjem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...