Gå til innhold

Har du Simo og kan hjelpe en stakkars klønebille?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei Simo kombi-vogn (kjøpt brukt, uten bruksanvisning) og nå får jeg ikke til å slå ned ryggen igjen. Arrgg!! hehe;)

Har forsøkt det meste og det fins sikkert en veldig enkel, og fiffig, måte å gjøre det på som jeg bare ikke klarer å se og skjønne.

Har du Simo og kan hjelpe en stakkars klønebille?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lenge siden jeg har gjort det nå, men det skal være en blank pendel/håndtak under vogna ved hode-delen. Skyv den samtidig som du skyver ned ryggen. Hvis du har kalesjen på så må du bevege litt på den også for å få dyttet ryggen nok ned. Jeg husker det var litt trangt liksom. Få høre om du har fått det til da ;)

Skrevet

Det er en pendel/håndtak nederst i ryggen, på baksiden, men når jeg skyver på den og samtidig skyver i ryggen så går den bare ned ett hakk. Får den ikke tilbake i liggestilling.

Akkurat som den ikke vil i det nederste hakket slik at bunnen legger seg flat.

Skrevet

Du gjør det nok riktig. Men som hun over her også skriver, så kan det hende du må lirke litt for å komme forbi kalesjen, der kan det være litt trangt. De øverste cm av ryggen skal "brettes" opp når du har ryggen i liggestilling, kan hende den "brettedelen" sitter fast på en måte?

Skrevet

DET var det:-) Jeg prøvde igjen og brettet opp hodedelen og da gikk det:)

Herregud, så dum jeg er, hehe! Har plundret med dette siden lørdag og sett meg helt blind.... Tusen takk for hjelp, "Love my son" og "*smula*"

Skrevet

DET var det:-) Jeg prøvde igjen og brettet opp hodedelen og da gikk det:)

Herregud, så dum jeg er, hehe! Har plundret med dette siden lørdag og sett meg helt blind.... Tusen takk for hjelp, "Love my son" og "*smula*"

Skrevet

Jeg hadde en gammel simo vogn og på den så kunne jeg bevege kalasjen frem og tilbake. Jeg måtte dra kalasjen bakover for å kunne få ned ryggen helt ned i liggestilling. Og som hun over her skriver så måtte jeg "brette" opp overste delen på ryggen.

Skrevet

Jeg gjorde som hun sa, bøyde hodedelen helt frem, og da gikk det:-)

(beklager dobbel-posting lengre opp. ting hang litt her, som vanlig....)

Skrevet

Supert at du fikk det til :)

Skrevet

Ja, nå blir det soving i vogna igjen;)

Åhh, det er så utrolig irriterende når man ikke får ting, som virker så enkelt, til. Da er det godt å ha Dib:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...