Gjest Skrevet 14. mars 2011 #1 Skrevet 14. mars 2011 Har ei Simo kombi-vogn (kjøpt brukt, uten bruksanvisning) og nå får jeg ikke til å slå ned ryggen igjen. Arrgg!! hehe;) Har forsøkt det meste og det fins sikkert en veldig enkel, og fiffig, måte å gjøre det på som jeg bare ikke klarer å se og skjønne. Har du Simo og kan hjelpe en stakkars klønebille?
Love my kidz Skrevet 14. mars 2011 #2 Skrevet 14. mars 2011 Lenge siden jeg har gjort det nå, men det skal være en blank pendel/håndtak under vogna ved hode-delen. Skyv den samtidig som du skyver ned ryggen. Hvis du har kalesjen på så må du bevege litt på den også for å få dyttet ryggen nok ned. Jeg husker det var litt trangt liksom. Få høre om du har fått det til da
Gjest Skrevet 14. mars 2011 #3 Skrevet 14. mars 2011 Det er en pendel/håndtak nederst i ryggen, på baksiden, men når jeg skyver på den og samtidig skyver i ryggen så går den bare ned ett hakk. Får den ikke tilbake i liggestilling. Akkurat som den ikke vil i det nederste hakket slik at bunnen legger seg flat.
*smula* Skrevet 14. mars 2011 #4 Skrevet 14. mars 2011 Du gjør det nok riktig. Men som hun over her også skriver, så kan det hende du må lirke litt for å komme forbi kalesjen, der kan det være litt trangt. De øverste cm av ryggen skal "brettes" opp når du har ryggen i liggestilling, kan hende den "brettedelen" sitter fast på en måte?
Gjest Skrevet 14. mars 2011 #5 Skrevet 14. mars 2011 DET var det:-) Jeg prøvde igjen og brettet opp hodedelen og da gikk det:) Herregud, så dum jeg er, hehe! Har plundret med dette siden lørdag og sett meg helt blind.... Tusen takk for hjelp, "Love my son" og "*smula*"
Gjest Skrevet 14. mars 2011 #6 Skrevet 14. mars 2011 DET var det:-) Jeg prøvde igjen og brettet opp hodedelen og da gikk det:) Herregud, så dum jeg er, hehe! Har plundret med dette siden lørdag og sett meg helt blind.... Tusen takk for hjelp, "Love my son" og "*smula*"
Prinsesse Gidderikke! Skrevet 14. mars 2011 #7 Skrevet 14. mars 2011 Jeg hadde en gammel simo vogn og på den så kunne jeg bevege kalasjen frem og tilbake. Jeg måtte dra kalasjen bakover for å kunne få ned ryggen helt ned i liggestilling. Og som hun over her skriver så måtte jeg "brette" opp overste delen på ryggen.
Gjest Skrevet 14. mars 2011 #8 Skrevet 14. mars 2011 Jeg gjorde som hun sa, bøyde hodedelen helt frem, og da gikk det:-) (beklager dobbel-posting lengre opp. ting hang litt her, som vanlig....)
Gjest Skrevet 14. mars 2011 #10 Skrevet 14. mars 2011 Ja, nå blir det soving i vogna igjen;) Åhh, det er så utrolig irriterende når man ikke får ting, som virker så enkelt, til. Da er det godt å ha Dib:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå