Gå til innhold

Sykkel til 3-åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi tenker å kjøpe sykkel til jenta vår som blir 3 år tirsdag. Har vært og prøvd og synes de minste, som er fra 2-4 år er perfekt akkurat nå. Men neste sommer vet vi ikke da.. Har en lillebror som kan ta over en sånn liten en også, men da må jo hun ha ny allerede neste år.. Fikk ikke prøvd den 4-6 år med støttehjul, så hun fikk syklet på den selv. Men hun satt oppå, og vi så at hun nådde ned på pedalene.

Er det i det hele tatt noe å tenke på å ta den 4-6 år, eller bør vi bare ta den minste for at det skal være lett for henne å sykle med denne sommeren?

Er jo så dumt at det er rene jente og guttesykler, rosa eller blå liksom.. Da blir hennes første sykkel en guttesykkel da, for det er bedre det enn at lillebror må ha en rosa en..;P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt at 3-4 åringer har best suksess på den største (16tommer), fordi de har større hjul og er lettere å tråkke på. Setet kan du jo ha på det laveste trinnet, så lenge jenta di ikke er ekstremt lita av vekst da så skal det visst gå.

Jeg tenkte å kjøpe sykkel til min gutt i fjor da han var tre år, men det ble faktisk ikke noe av, så i år tror jeg at vi følger tipset og går rett på 16 tommern. Han er middels i høyde ut fra alder.

Skrevet

Du må nesten bare prøve. Barnet skal kunne ha hele fotsålen nedi bakken mens de sitter på setet. Rekker de ikke ned når setet står på det laveste er sykkelen for stor =)

Skrevet

En kjøper jo en sykkel som passer denne sommeren om det er nå den skal brukes. 4-åringen hadde liten ifjor, men må kjøpe ny i år. Sånn er det bare:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...