Gå til innhold

Da har vi fått en gutt til i hus :) litt sein fødsel historie!


mor til to gutter + en engel!

Anbefalte innlegg

den 2 mars i uke 38 pluss 1 kom jeg inn med 2 cm åpning, hadde gått lenge med bare 1 mcm åpning, helt til jordmor satte modningsakupunktur, da gikk det to dager og jeg fikk mere rier pluss 1 cm til. kom inn kl 22 på kvelden, ble satt med ctg, riene stoppet opp, var ikke så ofte som da jeg var hjemme lengere! men etter jeg var så langt på vei pluss hadde vært inne om der flere ganger siden uke 30 med han, så ringte jordmoren ned til legen og spurte om og sette meg i gang! og det ville legen, etter jeg var så langt på vei, pluss lille prins var stor nok! og pga begynnene svangerskaps forgiftning, og fordi jeg hadde svangerskapsdiabetes. kl 23.30 tok hun vannet. det var så stille og rolig den natta, så vi hadde det veldig fint på føden. det tok ikke lange tiden før ting virkelig satt i gang. fødselen varte i 4 timer. kl 0343 var Phillip ute. fra 4 cm til han var ute tok det en 1. så det var ganske heftig på slutten. fik epidural og lystgass men ingen ting hjalp, selv om hun trykket så jeg fikk full dose på alt. riene var for heftig. så spurte jeg om bedøvelse neden til, etter det sprang så mye. men i det hun drak sprøyta opp står hode hans i åpningen, og jeg roper nå KOMMER han, hun heiv sprøyta vekk, fikk ikke på seg hanskene, og måte ta han i mot. En veldig fin fødsel opplevelse, uten om smertene, men det var fordi livmora mi jobba så mye og hardt. etter fødselen tok Phillip puppen og vi ble fraktet ned på barsel. dro hjem 2 dager etter på. ikke revnet jeg ikke måte jeg sy. alt var topp, melka kom samme dagen. han veide 3520 gram og var 50 lang da han kom. Patrik har endelig blitt storebror, en veldig stolt en. nå er vi tilbake til normalen. Storebror i bhg, samboeren på jobb. jeg og lille Phillip er hjemme og kose oss veldig.

så nå sender jeg fødestøv videre til dere andre.

ps! vi var enige om at dette var siste fødsel, men jaggu kunne jeg ha fått flere. så vi får se seinere. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulere så mye med lille Phillip =) Heldig med en kjapp fødsel og at alt gikk greit. Nå får du nyte babytiden og kose deg med den lille :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...