Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #1 Skrevet 14. mars 2011 Hvordan vasker dere klær? babyklær, gulpekluter, babyens vaskekluter. klær til voksne, undertøy kjøkkenhåndklær, vanlige håndklær, sengetøy og annet.. Det jeg lurer på er hva dere vasker sammen? Og hva dere holder adskilt? Har dere liksom nok til å kjøre en maskin med bare kjøkkenhåndklær? Og hvor mange grader vasker dere de forskjellige nevnte på? Det høres kanskje ut som et håpløst spørsmål, men er seriøst ment. Bare syns at hvis man skal dele opp så veldig, så blir det mange halvfulle maskiner....Og det blir vel rent selv om man blander "varene" litt og kjører det på 60 grader?
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #2 Skrevet 14. mars 2011 jeg vasker håndklær, kluter, truser og sokker på 60 graders kokvask ullklær og voksnes klær på 40 graders finvask, og barnas klær på 40 graders daglig vask (litt mindre enn kokvask, men mer enn finvask). Jeg sortere lyst og mørkt på 40 graders. Det blir rent på 60 grader, hender jeg kjører en 90 graders, da det er anbefalt for maskinens del. Vasker da kjøkkenkluter sammen med truser...
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #3 Skrevet 14. mars 2011 Må inrømme at jeg slenger mye forskjellig inn i maskina og vasker det på 40-60 grader. Sengeklær og handuker sammen og kjøkken håndklær. Stort sett med Nøytral vaskemiddel og skyllemiddel Vasker ull for seg selv med milo. Så har jeg en lei tendens til å glemme å ta ut av maskinen når det er ferdig,så mye vasker jeg 2 ganger :S
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #4 Skrevet 14. mars 2011 Jeg deler klesvasken opp slik: -kulørt tøy: Mesteparten av klær til voksne og barn havner her. Mørke farger separat fra lyse - 40 gr. Har en datter, så det blir ofte nok til en egen vask med lilla, rosa og rødt også. -hvitt tøy: Truser, hvite t-skjorter osv - 60 gr -håndklær og kluter/gulpekluter går for seg selv på 60 gr, innimellom 90 gr. Disse sorterer jeg også etter farge/hvite. -sengetøy for seg selv etter farge, 60 gr -kjøkkenhåndklær og kjøkkenkluter går på 90 gr kort vask da det ikke blir fullt i maskinen -ullvask 30 gr
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #5 Skrevet 14. mars 2011 Baby/barneklær går stort sett på 40 gr. 60 gr hvis det er mye flekker eller bæsjeuhell. Sorterer på lyse og mørke farger. Vaske og gulpekluter går på 90 gr. Mine og mannens klær vaskes også på 40 gr, sorterer på lyse og mørke. Undertøy og dels også sokker vaskes på 60 gr. Sengetøy vaskes på 60 gr. Håndklær og vaskekluter går på 90 gr. Jeg syns ikke de lukter rent etter 60 gr vask. Kjøkkenkluter og håndklær vaskes også på 90 gr. Har ikke nok til å få full maskin, men samler opp så mye som mulig. Har en del microfiberkluter som burde vaskes på 60 gr, men da blir det så få pr vask, så de går på 90 gr sammen med de andre. Gulvmopper vaskes for seg på 60 el 90 gr. Selv om jeg skiller en del på hva jeg vasker sammen, vasker jeg stort sett fulle maskiner. Har gode ordninger for oppbevaring av skittentøy både på badet og vaskerommet, så har plass til å samle opp.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #6 Skrevet 14. mars 2011 Her kaster jeg nesten alt sammen. Lyst eller mørkt,det går i samme maskin,men nå har vi nesten bare morke farger også. Er så lite som er lyst,så når det blir stygt,så hiver vi det.. deler opp i 40 og 60 grader da..
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #7 Skrevet 14. mars 2011 grunnen til at jeg sortere voksne og barns klær for seg er at barnas klær er skitne og flekkete.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #8 Skrevet 14. mars 2011 Takk for svar. Bodde et sted med felles vaskerom tidligere og hun ene der sto alltid som en hauk og fulgte med når man plukket ut av vaskemaskinen.. også fortalte hun hvor ekkelt det var med folk som vaska det ene sammen med det andre.. Her deles det meste inn etter lys/mørk vask og kjøres på 60 grader.. :-) HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå