Gå til innhold

Shoppemani- hva gjør man med det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg MÅ bare shoppe noe hele tiden, selv om jeg/vi ikke har råd. Jeg jobber i en 50% stilling, rett og slett fordi jeg ikke har klart å finne meg en jobb enda med større prosentstilling. Dvs at jeg har 2 dager i uka fri, og hva gjør jeg da? Jo, jeg må ut å shoppe. Jeg elsker det og klarer meg ikke en dag uten.

Mannen min er fortvila, og vi har absolutt ikke råd til det. Jeg er veldig klar over problemet mitt, men klarer ikke å gjøre noe med det. Må jeg til psykolog for å bli "frisk"?

Jeg finner tingvi "trenger" hele tiden, selv om vi egentlig ikke har bruk for det. Barnet vårt har altfor mye klær og leker, vi har for mye klær og hjemmet vårt er overmøblert. Likevel shopper jeg...hele tiden. Ting vi har fra før, handler jeg enda mer av, og har vi ikke plass, kaster jeg det gamle.

Jeg vet jeg er syk og har nærmest ruinert oss,men hva gjør jeg?

Vil ikke melde meg på Luksusfellen heller, for vi har ikke noe uoppgjort med kreditorer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjerp deg! Gi fra deg kortene dine til mannen og utstyr deg selv med bitte litt lommepenger.

Skrevet

Gi mannen ansvar for all økonomi! Sett hele lønningen din over på hans konto, å så får han gi deg lommepenger når du ikke klarer å styre pengene deres riktig.

Skrevet

Flott at du har klart å skrive ned dette! Første skritt!!

Neste skritt, kontakt fastlegen!

Du trenger hjelp, en mani og besettelse som dette er alvorlig

Lege vurderer hva du trenger videre.

Print evt ut det du har skrevet her, pynt ikke på fakta.

Støtter ellers rådene om å la mannen ha 100% kontroll over pengene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...