Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #1 Skrevet 14. mars 2011 Hvis man skal ta bilder under en vielse i kirken, har man "lov" å bruke blitz da? Bare tenker på at det er jo mørkt i en kirke. Og hvis man skal ta bilder av en vielse som er ute, hva med blitz da?
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #2 Skrevet 14. mars 2011 Kan vel ikke kalle meg fotograf, men liker å ta bilder på hobby basis Tror nok du har lov til å bruke blitz overalt, du mener med tanke på å forstyrre vielsen? Personlig ville jeg forsøkt å utnytte det naturlige lyset, rett og slett fordi bilder med blitz ofte blir veldig "kalde", dvs. bildene ser noe kliniske ut. Ute ville jeg ikke brukt blitz. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #3 Skrevet 14. mars 2011 Jeg er enig med deg, takk for svar. Tenker på det med å forstyrre ja. Men hvordan blir det sånn noenlunde med innstillinger på kameraet da? Skru opp på ISO og ha blenderen på..tja, 5-6 eller noe? Liker ikke å skru opp for mye på ISOen da jeg hater at bildene blir kornete. Hva er max man bør gå opp på? Tusen takk:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå