Gå til innhold

Hvorfor håpeer så mange..

Anbefalte innlegg

Skrevet

.. at barna skal komme FØR termin? Jeg har ei venninne som ville føde over en mnd før termin (begynte med modningsakkupunktur (skrives det sånn?) og alt mulig). Tenker de ikke på barnet i det hele tatt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, hadde vært greit med 1 dag eller 2 før i stede for 10 dager etter termin. Men 1 hel måned er jo litt mye.

Skrevet

Det der er veldig misforstått!

Tror ikke noen vil ha premature barn osv, men i slutten av svangerskapet er de fleste så leie og vonde at de vil bare bli ferdige.

Det er ikke dermed sagt at de vil føde lenge før termin!

Og det stemmer ikke at "ungen kommer når han er klar". Min ble aldri klar og det ble ikke jeg heller, satt i gang umoden 2 uker over termin.

Skrevet

Jeg er av de som gjerne vil gå til termin.. :) Er innlagt på sykehuset i fare for å føde, og er 32 + 5 i dag.. Legene håper jeg kommer meg iallefall til uke 34 el 35..

Barna har det best om de får komme ut av seg selv.. altså.. Jeg skjønner de som vil ha babyen ut til termin.. men så mye før skjønner jeg ikke.. Er jo ikke fødeklar før 20-30 dager før termin..

Hadde det vært medningen at man skulle føde etter 7-8 mnd så hadde oss gjort det.. men slik er det ikke..... :)

Skrevet

Tipper modningsakupunkturen ikke kommer til å fungere så tidlig, så der blir nok venninna di skuffa - og blakk! Tåpelig å ikke kunne forholde seg til at termindato +/- 14 dager er greit, snakk om stress.

Skrevet

Har aldri skjønt det. Synes livet som høygravid er mye enklere enn livet med nyfødt baby, og utsetter gjerne statusskiftet i det lengste ;-D

Skrevet

Jeg vil også gå til termin, men ja, jeg har det bedre når jeg ikke er gravid - det pga komplikasjoner og sterke smerter fra tidlig av. Så håper virkelig jeg har mer flaks denne gangen at fødselen starter av seg selv rundt termin!

Skrevet

Det er jo mange som føder før termin helt naturlig, i uke 37-38 og det er jo ikke prematurt da?? Eller?

Uansett 1 mnd før? Syns jeg hørtes litt i overkant ut. Tror nok mange sier sånt fordi de kanskje har masse plager i svangerskapet og er suuuper lei.

Folk ønsker jo som regel det beste for barnet sitt;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...