Gå til innhold

erfaringer med cytotec noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal etter planen ha ny u.l. og deretter cytotec etter MA som ble påvist før helga. Tenkte jeg sikkert kunne jobbe utover dagen, men etter å ha lest litt om emnet ble jeg jammen usikker...

Mange som har blitt skikkelig syke? Kvalme, oppkast, diarè, mye smerter og store blødninger? Er alene med ei lita jente, men ser det står skrevet noen steder at man absolutt ikke kan være alene når dette gjennomføres. Erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

glemte å si at dette skal skje i morgen tidlig

Skrevet

oioioi, her går det unna med innlegg! Må visst skrive svar til meg selv om innlegget ikke skal forsvinne til neste side før jeg legger meg...håper noen har kloke ord og erfaringer, trenger litt råd raskt. Gruer, som dere sikkert skjønner:/

Skrevet

Jeg har fått dette. Men det var for å få ut rester av morkake etter fødsel.Deler av kaka kom ut, men blødde jo uansett. Hadde ikke vondt eller ble uvel..

Skrevet

Takk for svar!

Andre som har fått piller for å få ut svangerskapsproduketene ved MA?

Skrevet

Du klarer sannsynligvis ikke å jobbe etter å ha tatt Cytotec. Jeg hadde enorme smerter, til tross for smertestillende medikamenter. Jeg gjorde det hjemme, hadde søsteren min hos meg.

Grunnen til at du ikke kan være alene, er at du kan få plutselig styrtblødning med påfølgende besvimelse. Det kan være riktig alvorlig, og da er det viktig at det er noen der som kan ringe etter ambulanse.

Bli hjemme, ta pillene, sov så lenge du klarer og ta det rolig resten av dagen. Ta anbefalt mengde smertestillende, du får ingen takk for å klare deg uten. Husk at du ikke kan kjøre bil denne dagen.

Lykke til! :)

Skrevet

ok, takk for svar! Ble endring i planene, og ingen cytotec i dag. Men senere i uka sanns.vis, så da får jeg vel legge opp dagene etter det.

Skrevet

Dette lurer jeg også på! Er det ikke noen som har opplevd det som relativt greit med cytotec? Er det alltid smertefullt?

Skrevet

Har tatt det etter en SA da det satt igjen noen rester av morkaka! Jeg opplevde "bare" lette kramper og murringer i underlivet!

Skrevet

Je fikk cytotec etter påvist ma i januar 2010. Fikk masse smertestillende, og skulle ta to paralgin forte og to av et annet merke (husker ikke navn) på en gang. Ville ikke ta det da det sterkeste jeg noensinne har putta i meg av sånn er to paracet på en gang... Tok cytotec, og en paralgin, og sovnet med det samme. Våknet etter tre timer, og kjente ikke annet enn mensmurring. Sto opp, vasket hus o.l. for å få fortgang på det (ville unngå utskraping). Ikke noe skjedde, og murringene ble ikke verre. Sent om kvelden skulle jeg på do, og med det samme jeg reiste meg opp for å gå dit, skled "klumpen" ut av meg. Ingen smerter i det hele tatt egentlig! Heller ikke mye blod. Var 12 uker på veg, men embryoet hadde gått til grunne i 6.-7. uke.

Jeg var alene hjemme (hater å ha folk rundt meg når jeg har det vondt), og ingen på sykehuset sa noe i mot det! Bare at jeg måtte ha mobilen i umiddelbar nærhet hele tiden og fikk direktenummer til legen på sykehuset OM noe skule skje!

Lykke til!

Skrevet

Jeg hadde en MA i slutten av januar, og valgte cytotec. Gikk greit for min del, begynte å blø etter modningspillen som man får et par dager før man starter med cytotec. Så jeg var på en måte "ferdig", men gjennomførte kuren for det. Jeg fikk sterke menssmerter, og tok 2-3 paralgin forte. Jeg hadde mannen min hjemme sammen med meg, men hadde ikke trengt det. Jeg slappet av på sofaen og gjorde husarbeid. Gikk overraskende bra, sluttet helt å blø etter 2-3 dager.

Skrevet

å, herlig å høre at det kan være slik også. Da kan man jo håpe på det i alle fall! Takk for svar jenter!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...