Gå til innhold

Sko og baby. Veldig forvirret her

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille skatt stabber seg rundt hjemme. Jeg har ikke kjøpt sko ennå, men har bestemt meg for Ecco sine (modellene passer hennes fot-type). Tenkte å vente til våren når hun går litt bedre.

Men så sier min mor at de bør få sko når de begynner å gå inne.

Så damer: hva er anbefalingene når det gjelder dette????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og skal det være høy ankelstøtte eller uten ankelstøtte?

HI

Skrevet

Dette var anbefalingene før i tiden;) Nå skal de ikke ha sko inne lenger.

Skrevet

Spør i skobutikken om ankelstøtte osv. De har som regel god peil.

Skrevet

De skal ha sko når de går selv, men kun ute. Det beste for motorikken er å gå uten sko/tøfler.

Gammel og utdatert lærdom fra mora di.

Skrevet

Fra Skoringen.no:

Barneføtter er ikke skapt for sko. Derfor lærer ikke barnet å gå tidligere, selv om det får sko på føttene. Når barnet tar sine første skritt, bruker det hele foten til å holde balansen og tærne til å gripe med. Barnet lærer derfor lettest å gå uten sko.

Muskulaturen i føttene skal ha mulighet til å utvikle seg riktig, så la barnet få gå så mye som mulig i sokker og barbeint.

Barbeint er bestSå lenge temperaturen tillater det, har barneføttene det best uten sko på. Da kan tærne gripe og jobbe når barnet går og utvikler balansen sin. Foten tvinges til å bruke og utvikle musklene. Dette styrker foten over tid og kan motvirke at barnet utvikler plattfothet eller skjev akillessene.

Skrevet

Med mindre barnet har eit fysisk problem med føttene er det best å gå barbeint eller med antisklisokkar eller mjuke tøflar inne. Når barnet går sjølv må det ha sko til utebruk.

Skrevet

Hva når barnet trakker ned på innsiden? Skal barnet da gå med sko? Eller er det fortsatt best uten?

Skrevet

Tusen takk damer!!!

Da venter jeg til senvåren med sko. Inne bruker hun bare strømpebukse/sokker, og gode tøfler når vi er i butikken osv. Hehe, barnesko er jo ikke billig så dette ble lommeboken min glad for.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...