Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #1 Skrevet 13. mars 2011 Min lille skatt stabber seg rundt hjemme. Jeg har ikke kjøpt sko ennå, men har bestemt meg for Ecco sine (modellene passer hennes fot-type). Tenkte å vente til våren når hun går litt bedre. Men så sier min mor at de bør få sko når de begynner å gå inne. Så damer: hva er anbefalingene når det gjelder dette????
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #2 Skrevet 13. mars 2011 Og skal det være høy ankelstøtte eller uten ankelstøtte? HI
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #3 Skrevet 13. mars 2011 Dette var anbefalingene før i tiden;) Nå skal de ikke ha sko inne lenger.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #4 Skrevet 13. mars 2011 Spør i skobutikken om ankelstøtte osv. De har som regel god peil.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #5 Skrevet 13. mars 2011 De skal ha sko når de går selv, men kun ute. Det beste for motorikken er å gå uten sko/tøfler. Gammel og utdatert lærdom fra mora di.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #6 Skrevet 13. mars 2011 Fra Skoringen.no: Barneføtter er ikke skapt for sko. Derfor lærer ikke barnet å gå tidligere, selv om det får sko på føttene. Når barnet tar sine første skritt, bruker det hele foten til å holde balansen og tærne til å gripe med. Barnet lærer derfor lettest å gå uten sko. Muskulaturen i føttene skal ha mulighet til å utvikle seg riktig, så la barnet få gå så mye som mulig i sokker og barbeint. Barbeint er bestSå lenge temperaturen tillater det, har barneføttene det best uten sko på. Da kan tærne gripe og jobbe når barnet går og utvikler balansen sin. Foten tvinges til å bruke og utvikle musklene. Dette styrker foten over tid og kan motvirke at barnet utvikler plattfothet eller skjev akillessene.
Ranveig R Skrevet 13. mars 2011 #7 Skrevet 13. mars 2011 Med mindre barnet har eit fysisk problem med føttene er det best å gå barbeint eller med antisklisokkar eller mjuke tøflar inne. Når barnet går sjølv må det ha sko til utebruk.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #8 Skrevet 13. mars 2011 Hva når barnet trakker ned på innsiden? Skal barnet da gå med sko? Eller er det fortsatt best uten?
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #9 Skrevet 13. mars 2011 flere gode råd på http://www.skoringen.no/skofus/barnefoten.aspx
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #10 Skrevet 13. mars 2011 Tusen takk damer!!! Da venter jeg til senvåren med sko. Inne bruker hun bare strømpebukse/sokker, og gode tøfler når vi er i butikken osv. Hehe, barnesko er jo ikke billig så dette ble lommeboken min glad for. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå