Gå til innhold

Dere som banner når dere skriver her inne...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Banner dere når dere snakker også?

Bare lurer ;-)

Jeg får i det virkelige liv litt dårlig inntrykk av de som banner mye. Det virker ikke videre smart. Og absolut ikke særlig sjarmerende...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs hvem jeg prater med. Kan fint banne til venninner jeg vet banner selv, eller til kjæresten, men ikke til bekjente eller kolleger.

Dere bryr jeg meg ikke om, så her banner jeg om jeg føler for det;)

Skrevet

Banner lite her inne, men banner en del når jeg snakker.. Ikke på jobb og øver på la vær sammen med barnet (han er ett år), men gammel vane er vond å vende.. Kjenner andre som banner, og ser ikke på dem sånn som du. Hadde jeg hørt dem gjort det i jobben derimot.. Men uansett, dum uvane, jeg VET :P

Skrevet

Det skal du til helvete bare ta jævlig lang fart og drite i for faen, di satans geitfitte.

Skrevet

Jeg er på banneavenning, og har bare bannet kanskje 50 ganger siden nyttår. (som er relativt lite for å være meg)

Jeg er godt utdannet (5 årig høyskole/universitet) og har et bra ordforråd, og folk vil nok si jeg er godt over snittet intelligent (men det er jo alle her inne, så vet ikke hvor relevant det er), men jeg synes ikke man får skikkelig "sagt" det, uten man benytter seg av en glose eller to.

Banning beriker språket litt, synes jeg.

(Men nå har jeg altså blitt mamma, og jeg vil ikke at hennes første ord skal være et banneord.)

Derav banneslutten.

Skrevet

Hi her.

Jeg hadde en periode i tenårene hvor jeg bannet en del. (Skulle vel være litt tøff ;-) )

Men jeg husker mamma tok meg til side en dag og sa noe sånn som at Når man banner tyder det på at man har dårlig ordforråd og dermed må fylle inn med slike lavmålsuttrykk eller noe sånn. Også at det var utrolig lite sjarmerende, pluss noen andre ting. Jeg husker faktisk hvordan dette gjorde inntrykk på meg. Og prøvde deretter å ta meg i det og slutte. En vane er vond og vende men ikke umulig ;-)

Er glad jeg ikke har det for vane i dag. :-P

Skrevet

21.52 her. Du beskriver meg (med unntak av at jeg kun er gjennomsnittsintelligent, men har til gjengjeld en seksårig utd og en treårig :0). Hvordan strategi har du for banneslutten? Er interessert.

Skrevet

Hi hr igjen.

Jeg håper ikke innlegget ble misforstått.

Jeg mener ikke at man er mindre smart altså, bare at det kan virke slik.

Hos noen er det jo både kulturelt betinget, og en del av dialekten.

men uansett ingen god vane :-)

Skrevet

Jeg banner litt når jeg snakker, men banner aldri her. Banning er en muntlig greie, syns jeg. Det gjør godt å komme med en kraftsalve når det trengs, men banning type i annenhver setning vitner om dårlig ordforråd. Det dummeste jeg vet i så måte, er liksombanning - det er latterlig. Jeg kommer fra Nordland, det har sikkert noe å si for hvor lett banneordene kommer og for hvordan de blir mottatt.

Skrevet

Siden du bare er gjennomsnittsintelligent er jeg usikker på om jeg vil synke så lavt at jeg vil svare deg, men okei da;)

Man skal behandle sine undersåtter med respekt!

Stategien min er vel å prøve å tenke før ordene flyr ut, noe som jeg sliter med i og med at ordene kommer ut gjennom munnen, før de i det hele tatt når hypofysen.

Kollegaene mine skal i tillegg ha hver sin sjokolade hver gang jeg banner 10 ganger. De skriver opp banneord, dato og klokkeslett og fører nøye protokoll. Ofte prøver de å provosere frem et og annet ord også. De er glade i sjokolade..

Det hjalp mest. Blir fort fattig med min bryggesjauerstil;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...