Et lite barn i magen :) Skrevet 13. mars 2011 #1 Skrevet 13. mars 2011 Har nå i 3-4 dager vært hoven i den ene foten, vondt når jeg går, og vondt å ha på sko. Det ene benet nede på foten (på siden) syns ikke lenger, fordi beinet er så hovent. Føler meg ellers i ok form, noe svimmel og kvalm. Er dette vanlig?
Babyønske �� Skrevet 13. mars 2011 #2 Skrevet 13. mars 2011 Å være hoven hender og føtter på grunn av vann er ikke uvanlig på slutten av svangerskapet. Men man skal være obs om det gjør vondt og er like ille/blir verre over flere dager. Da kan det være blodpropp på gang. Med tanke på at du er svimmel og kvalm i tillegg, ville jeg tatt en tlf til legevakt evt fødeavdeling og hørt hva de sier.
minha filha Skrevet 13. mars 2011 #3 Skrevet 13. mars 2011 Jeg bruker aldri logge meg inn og delta aktivt på denne tråden, leser stort sett bare :-) Men da jeg leste innlegget ditt, følte jeg for innlogging og innblanding. Mens jeg fomlet med det, ser jeg at du allerede har fått det rådet jeg tenkte å gi: Ta kontakt med lege. Det kan være en liten blodpropp. Du kan godt måle med målbånd både den gode og den vonde foten for sammenligning, kjenn om det er varmt og evt rødt. Tror ikke du trenger være så altfor bekymret, men ring og hør! Helst i kveld, for sikkerhets skyld, men om du ønsker å avvente til i morgen tidlig, så mål både i kveld og når du våkner. Lykke til :-)
♥lykkelig♥ Skrevet 14. mars 2011 #4 Skrevet 14. mars 2011 Enig med de andre her! Ring og få en sjekk.. de sier som regel at hvis du er like hoven i begge bena, så er det som regel ikke noe galt Men hvis det er bare i ett ben, kan det være blodpropp. Har det samme, bare i begge bena, pluss at jeg har kjempevondt oppå risten av benet og på sidene. Men jordmnor og lege tok det ikke så alvorlig da det var i begge ben Måling av benet er ikke noe sikkert, for bena er uansett forskjellige og har ikke nøyaktig samme mål Men greit hvis du skal se om du blir mye mer hoven ! Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå