Gå til innhold

Støtte fra lånekassen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er av ulike årsaker forsinket i studieløpet mitt. Dvs at jeg ikke har bestått like mange studiepoeng som jeg har fått støtte for. Jeg ligger 56 studiepoeng etter (man kan maks ligge 60 studiepoeng under), og dersom jeg består 30 studiepoeng til sommeren har jeg forstsatt rett på støtte til høsten.

Problemet er at jeg har startet på masteroppgaven min nå, og den skal ikke leveres før til sommeren 2012. Disse studiepoengene er jo fordelt utover studietiden slik at jeg egentlig tar 10 studiepoeng i masteroppgave denne våren, men jeg får jo ikke godkjent studiepoengene før oppgaven er levert. Dvs om ett år.

Jeg søkte fullt stipend og lån for hele dette studieåret i august, men ønsker nå å endre dette slik at jeg ikke mottar støtte denne våren. Er det bare å sende mail om dette til lånekassen, og deretter betale tilbake det jeg har fått utbetalt siden januar? Skal selvfølgelig ringe lånekassen til mandag, men hvis noen har erfaring hadde det vært fint å høre :)

Jeg trenger nemlig støtte til høsten siden jeg er gravid og har termin i sept/okt. Er det mulig å søke om delvis støtte nå, og allikevel ha rett på full støtte til høsten? Jeg får godkjent 20 studiepoeng til sommeren:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...