Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #1 Skrevet 13. mars 2011 Jeg har søkt på endel jobber, på samme sykehus. Jeg fikk et vikariat på 6 mnd, har jobbet der i 1 uke nå. Etter å ha jobbet der i 3 dager fikk jeg tilbud om fast jobb på en annen avdeling, og jeg takket selvfølgelig ja. Begynner i ny fast jobb 30 mai. Har vikariat til 1 september. Så jeg må jo slutte i vikariatet etter 3 mnd. Jeg har ikke sagt noe til sjefen enda, men føler liksom at jeg må gjøre det. Er så redd for at hun skal si at da vil de ikke ha meg der lenger, at de heller vil ha en annen som kan være der frem til september.... Kan hun gjøre det? Jeg har 1 mnd oppsigelsetid.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #2 Skrevet 13. mars 2011 I begynnelsen er det bare 14 dagers gjensidig oppsigelse. Det er vel bedre for de å heller få en person allerede nå som kan ta hele vikariatet.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #3 Skrevet 13. mars 2011 Er det bare 14 dager? Det står bare 1 mnd i kontakten. Ja jeg skjønner at det er bedre for dem, men ikke for meg! Jeg blir jo stående uten jobb i 3 mnd! Tenker mere på meg selv akkurat nå. HI
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #4 Skrevet 13. mars 2011 Snakk med sjefen din for det er fullt forståelig at du heller vil ha fast stilling. Og de trenger jo tid til å finne ny vikar så forhåpentligvis får du fortsette til du begynner i den nye jobben. Mvh, en arbeidsgiver.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #5 Skrevet 13. mars 2011 ja, jeg føler at jeg burde snakke med henne. Hun virker som en grei dame. Det er egentlig et vikariat på 1,5 år, og hun som først fikk tilbudet om vikariatet, takket ja, men kan ikke begynne før 1 sept. så jeg fikk tilbud om å jobbe frem til da. Sjefen vet at jeg søker fadst jobb og at jeg har vært på flere intervjuer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå